ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از احتمال اجباری شدن پیوستن صنوف به سامانه مرکز هشدار الکترونیک خبر داد.
به گزارش تسنیم سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به احتمال اجباری شدن پیوستن صنوف به سامانه "مها" در این رابطه اظهار کرد: در چند سال اخیر سامانه‌ "مها" برگرفته از حروف اول سه عبارت مرکز هشدار الکترونیک، راه‌اندازی شده است، سامانه‌ای که اماکن مختلف اعم از تجاری، اداری و حتی مسکونی را به مراکز انتظامی متصل کرده و در صورت بروز هرگونه موارد امنیتی نظیر سرقت پلیس را در جریان آنچه رخ داده قرار می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: با این وجود، میزان استفاده از این سامانه آنطور که انتظار می‌رفت نبوده و تعداد قابل توجهی از اماکن به ویژه اماکن تجاری و اداری هنوز به آن نپیوسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم که این سامانه حتماً در مراکز تجاری، اداری، مغازه ها و حتی منازل مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام انتظامی  با بیان اینکه این سامانه در ارتباط مسقیم با مراکز انتظامی قرار دارد، افزود: ضمانت اجرایی مها بسیار بالا است و در صورت اعلام گزارش موارد مشکوک و مجرمانه اعم از سرقت، مأموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و اقدامات پلیسی را انجام می‌دهند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه پلیس رسیدگی به تمام موارد مجرمانه و سرقتها را وظیفه خود می‌داند، گفت: در برخی موارد مالکان بعد از وقوع سرقت متوجه سرقت اموال خود شده و با پلیس تماس می‌گیرند اما با استفاده از سامانه مها حتی اگر مالک یا متصدی در محل نیز حضور نداشته باشد، بلافاصله موضوع به پلیس مخابره خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه استفاده از چنین سامانه‌هایی ویژگی پیشگیرانه نیز دارد، خاطرنشان کرد: سارقان و مجرمان به مکانی که ریسک بالایی برایشان داشته باشد نمی‌روند و استفاده از این سامانه نیز ریسک سرقت و دیگر جرائم را برای مجرمان بالا می‌برد و از این رو نقش پیشگیرانه نیز دارند.

وی درباره نحوه استفاده از این سامانه گفت: مراکز ارائه‌دهنده این خدمات مشخص است و شهروندان در صورت تماس با پلیس یا مراجعه به دفاتر پلیس می‌توانند از نحوه و شرایط بهره‌مندی از این خدمات با خبر شوند.

این مقام انتظامی در مورد اینکه آیا نمی‌توان استفاده از چنین سامانه‌هایی را برای برخی از مشاغل و صنوف پر ریسک اجباری کرد، نیز گفت: در بحث صنوف احتمال اجباری شدن استفاده از این سامانه وجود دارد، اما در مورد منازل شاید نیازی نباشد که همه منازل به این سامانه متصل شوند البته پیشنهاد ما این است که شهروندان از این سامانه استفاده کنند.

  • ۹۹/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">