ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

احتمال کناره گیری کاندیدهای اپراتور سوم

| دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۱۱ ب.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - شنیده ها حکایت از احتمال کناره گیری برخی از کاندیدهای دریافت پروانه سومین اپراتور شبکه تلفن همراه در کشور دارد.

موضوع ارایه خدمات پیشرفته نسل جدید توسط اپراتور سوم همواره از جمله مزیت ها و امکانات انحصاری این اپراتور در قیاس با سایر اپراتورهای موجود و فعال در کشور تلقی می شود.مزیتی که به گفته برخی از متقاضیان دریافت پروانه اپراتور سوم، موضوع چندان پولساز و اقتصادی محسوب نمی شود. به گفته تعدادی از این متقاضیان، محور و منبع اصلی درآمد اپراتورهای مخابراتی در جهان بر اساس سرویس مکالمه مشترکان استوار است و سایر خدمات جنبی بیشتر در حکم خدمات تشویقی و ترجیحی به شمار می رود و نه خدمات درآمد زا.

اما همانطور که ذکر شد، محور اصلی برتری اپراتور سوم در ایران به تنوع و نامحدودی خدمات ارزش افزوده قابل ارایه از سوی ایشان مربوط می شود. این در حالی است که نتایج بررسی تعدادی از متقاضیان شرکت در مزایده اپراتور سوم نشان می دهد که به دلایلی همچون سهم 15 درصدی دولت از درآمدهای این اپراتور از یک سو (که به گفته ایشان رقم بالایی است) و اشباع بازار مکالمه (جذب 40 میلیون مشترک از سوی دو اپراتور قبلی) ورود به این بازار را اقتصادی نمی دانند.

به دلایل مذکور و برخی دلایل دیگر احتمال کناره گیری و عدم شرکت برخی از متقاضیان در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه افزایش یافته است. این در حالی است که به گفته یکی از متقاضیان که پیش بینی می شد از جمله کاندیدهای اصلی و مهم جهت دریافت پروانه محسوب می شود، تاکنون ارتباطات زیادی با مسوولان مربوطه جهت تعدیل شرایط مزایده برقرار شده که با توجه به اتمام مهلت شرکت در این مزایده ظاهرا به نتیجه ای نرسیده است.

گذشته از مدعای این شرکت ها و پاسخی که مسوولان وزارت ارتباطات به عنوان مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم به این موضوعات خواهد داد، برخی اظهارات نیز حکایت از آن دارد که اقدامات اخیر به نوعی برای فراهم سازی شرایط جدید برای متقاضیان دیگری است که در سایه قرار دارند.

به هر تقدیر روزهای آتی بیانگر واقعیت های شرایط برگزاری مزایده اپراتور سوم خواهد بود و در صورت عدم حضور هیچ متقاضیی در این مزایده، این مسوولان و تدوین کنندگان مختصات برگزاری مزایده خواهند بود که باید پاسخگویی چرایی و چگونگی شرایط و ضوابطی بوده اند که کسی امکان حضور در آن را نداشته است.
منبع : فناوران

  • ۸۷/۰۸/۲۷

نظرات  (۱)

mikham bishtar dar in mored bedonam age lotf koni az koja mitonam etlaat bishtari dar mored operator sevom etlaat jam konam mamnonam

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">