ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد افراد زیر 20 سال و بالای 50 سال بیش از سایر گروه های سنی فریب اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی را می خورند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج،  تحقیقاتی که در این زمینه در کشور هند و توسط انجمن موبایل این کشور صورت گرفته نشان می دهد، که افراد بین 20 تا 50 سال کمتر تحت تاثیر چنین اخباری قرار گرفته و آنها را باور می کنند.

مطالعه یادشده بر مبنای گفتگو با بیش از 890 داوطلب از گروه های سنی مختلف و نیز 30 مصاحبه عمیق با متخصصان، مقامات دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی، سیاست مداران ، خبرنگاران و غیره صورت گرفته است.

بر اساس همین بررسی، روزنامه نگاران کماکان مهم ترین و برترین منبع کسب اخبار محسوب می شوند و اخبار جعلی به طور گسترده از طریق شبکه های اجتماعی و سایت های جعلی در فضای مجازی پخش شده و کاربران و مردم عادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

از جمله علل تاثیرگذاری اخبار جعلی بر روی برخی اقشار مردم را می توان ناآگاهی و ضعف دسترسی به رسانه های جمعی، بی اعتمادی به رسانه های رسمی و ضعف عملکرد نشریات و رسانه های مختلف عمومی دانست.

  • ۹۷/۱۲/۰۵

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">