ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلاف فاحش وضعیت IT با برنامه پنج‌ساله

| جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۵۱ ب.ظ | ۱ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه گزارش وضع موجود از وضعیت ICT کشور از وجود اختلاف فاحش با اهداف کمی و کیفی برنامه پنجم توسعه حکایت دارد گفت: بودجه سال 93 را براساس جبران عقب ماندگی فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف می کنیم.

برات قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گذشت 2 سال از برنامه 5 ساله پنجم توسعه و عقب ماندگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف تعریف شده در این سند بالادستی اظهار داشت: در حال بررسی وضع موجود و تبدیل سیاستها به پروژه های اجرایی هستیم تا برای بودجه سال 93 با برنامه ریزی مشخص، بتوانیم عقب ماندگی این بخش را جبران کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون در حال تبدیل اسناد برنامه پنجم توسعه به سیاستها و پروژه های اجرایی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم که در این زمینه گزارش وضعیت موجود از بعد کمی و کیفی و سرمایه گذاری تا 15 آذرماه تدوین و به وزیر ارتباطات ارائه می شود.

وی ادامه داد: براساس این گزارش، وزارت ارتباطات می تواند در بودجه سال 93 درخواست خود را برای جبران عقب ماندگیهای این بخش به دولت اعلام کند.

قنبری با تاکید بر تقویت زیربناهای ارتباطی برای رسیدن به اهداف توسعه ای کشور ادامه داد: برای مثال قرار بود تا پایان سال دوم برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به 500 گیگابایت در ثانیه برسد که هم اکنون این ظرفیت به 80 گیگابایت هم نرسیده است. براین اساس تقویت زیربناهای ارتباطی، تقویت رابطه شرکتهای مخابراتی با شرکتهای اینترنتی و تعامل با شرکت مخابرات ایران برای جلوگیری از آسیب این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

  • ۹۲/۰۸/۰۳

نظرات  (۱)

"قرار بود تا پایان سال دوم برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به 500 گیگابایت در ثانیه برسد که هم اکنون این ظرفیت به 80 گیگابایت هم نرسیده است!" اینم از چشم اندار توسعه ما ! عقبتر بودن از افغانستان و بقیه کشورهای عقب مونده در حوزه پهنای باند و اینترنت واقعا کار هر کشوری نیست! مسولین متشکریم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">