ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال اینترنت 5 روز طول می‌کشد

| يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۸۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

فیبر نوری جاسک ـ فجیره واقع در خارج از آب‌های ایران از روز گذشته قطع و به اختلال در ارتباطات کشور منجر شد؛ به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تعمیر این فیبر چهار تا پنج روز طول خواهد کشید.

ناصر یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی آخرین وضعیت قطعی فیبر نوری در مسیر جاسک - فجیره وضعیت فعلی شبکه اظهار کرد: مقداری بار ترافیک شبکه در روز گذشته و مابقی آن نیز امروز مورد بازسازی قرار گرفته است.

او ادامه داد: این بازسازی از طریق مسیرهای ترکیه و ماهان انجام گرفته و ترافیک شبکه در حال حاضر در وضعیت عادی است.

وی با اشاره به این که مسیر فیبر نوری جاسک - فجیره در حال حاضر قطع می‌باشد، تصریح کرد:‌ تعمیر این فیبر چهار تا پنج روز طول خواهد کشید، اما سعی کرده‌ایم اختلال موجود در شبکه اینترنت را به حالت عادی بازگردانیم.

همچنین محمد چهره‌قانی ـ مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته بود مشکلات ارتباطات تلفنی که از مسیر این فیبر تامین می‌شد، رفع شده است و اختلالاتی در حال حاضر در ارتباطات اینترنتی وجود دارد.

به گفته‌ی او این کابل 50 درصد ارتباطات شبکه را تامین می‌کرد و 50 درصد دیگر از جاهایی دیگر تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: به دلیل این که این فیبر خارج از آب‌های کشور قرار دارد برای ترمیم این فیبرها باید کشتی اعزام شود که در حال حاضر در حال تجهیز کشتی برای اعزام به آن منطقه هستیم.

گفتنی است، شبکه‌ی اینترنت کشور در دو روز گذشته با مشکل جدی در زمینه‌ی برقراری ارتباط مشترکان مواجه بوده است.
بازسازی ارتباطات بین الملل جنوب توسط شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال اختلال دریکی ازمسیرهای ورودی ارتباطات بین الملل درسمت جنوب ، 80درصد این مسیر را بازسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال اختلال دراین مسیردرساعات 3و 50 دقیقه بامداد، این شرکت موفق شد پیش ازشروع کارروزانه قبل ازساعت 6و 30 دقیقه باپیش بینی ترافیک واستفاده ازدیگرمسیرها، مسیرصدا"voice "را کاملا بازسازی کند ودربخش اینترنت نیزموفق شده است هم اکنون هشت STM1 ازیازده STM1 رابازسازی کند.

به دلیل وجود ظرفیت پشتیبان این رویدادتنها اختلالات ناچیزی رادرشبکه اینترنت کشورایجادکردوبرای مدت محدودی سرعت اینترنت رابرای برخی ازفراهم آوران وکاربران اینترنت کاهش داد.
50 درصد ارتباطات اینترنت کشور همچنان قطع است

با وجود گذشت بیش از 30 ساعت از آغاز اختلال 50 درصدی در ارتباطات اینترنت کشور، همچنان تنها فیبر نوری مسیر ترکیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سیتنا، از مجموع 22 STM1 موجود، در حال حاضر تنها 3 STM1 و 2 STM4 در مسیر ترکیه فعال هستند و 11 STM1 دیگر که از کشورهای امارات، هنگ‌کنگ، انگلستان (لندن) و سنگاپور تامین می‌شد، با قطع فیبر نوری مسیر جاسک – فجیره از فعالیت افتاده‌اند.

قرار است، امروز (یکشنبه) یک فروند کشتی مجهز، عازم آب‌های خارج از ایران شده و با کشف علت و مکان قطعی فیبر نوری، اقدامات ضروری برای بازسازی مسیر آسیب‌دیده صورت ‌گیرد.

ساعت 50/3 دقیقه بامداد روز گذشته (شنبه) فیبر نوری مسیر جاسک - فجیره که 50 درصد ارتباطات کشور را تامین می‌کند، در خارج از مرزهای آبی ایران قطع شد.

  • ۸۵/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">