ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال در اینترنت خاورمیانه

| جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۶، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۸ نظر

گزارش خبرگزاری‌ها حکایت از آن دارد که به علت قطع فیبرنوری در منطقه الکساندریای مصر، بخش عمده‌ای از خدمات اینترنت در منطقه خاورمیانه و شبه‌قاره هند با بحران مواجه شده است.

براساس گزارش‌های موجود از روز چهارشنبه هفته گذشته به علت برخورد لنگر کشتی‌ها در منطقه الکساندریا با یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های فیبرنوری تامین خدمات اینترنت خاورمیانه، خدمات اینترنتی در سراسر هندوستان با اختلال جدی مواجه شد.

ایرنا در این خصوص گزارش داد، 50 تا 60 درصد کابل‌های موسوم به «سی‌می‌وی 3 و 4» که مسیر‌های مهمی از مومبایی، سواحل شرقی آمریکا و انگلستان را در بر می‌گیرد دچار آسیب شده است.
اعزام تیم های ویژه

براساس این گزارش، سخنگوی شرکت AT&T اعلام کرد که قطع کابل کنسرسیوم موسوم به «سی‌می‌وی» که متعلق به شرکت فلگ تلکام است، موجب به وجود آمدن ترافیک انتقال اطلاعات و کم شدن سرعت اینترنت در منطقه خاورمیانه و هند شده است.

به گفته وی،‌ کارشناسان این شرکت به همراه کارشناسان فلگ تلکام برای تعمیر خرابی‌ها به سرعت به منطقه یاد‌شده اعزام شده و مشغول به کار هستند.

به گفته سخنگوی شرکت فلگ، این تعمیرات 12 تا 15 روز به طور می‌انجامد. این در حالی است که راجش چاریا، رییس انجمن تامین‌کنندگان خدمات اینترنتی اعلام کرده که تعمیر خط یاد‌شده 15 تا 20 روز زمان خواهد گرفت.

در حال حاضر دو شرکت «اسپکترانت» در دهلی و «کارتوری» در بنگلور که از تامین‌کنندگان اصلی خدمات اینترنتی در هند محسوب می‌شوند با مشکل در ارایه خدمات مواجه‌اند.
در منطقه خاورمیانه

براساس گزارش برخی دیگر از سایت‌ها، سرعت اینترنت در کشور‌های عمان و اردن نیز به شدت کاهش یافته است.

وزیر ارتباطات و تکنولوژی مصر نیز اعلام کرده، سرویس اینترنت در اکثر مناطق این کشور قطع است.

ایسنا نیز گزارش داد که وزیر مخابرات مصر از کاربران اینترنتی این کشور درخواست کرد که دانلود فیلم و MP3 را متوقف کرده و اولویت را به فعالیت‌های اقتصادی بدهند.

سرویس اینترنتی در دوبی واقع در امارات متحده‌ عربی که خود را قطب تجاری و توریستی خاورمیانه می‌داند نیز قطع شده و هر دو ISP این کشور اعلام کرده‌اند سرویس تلفن بین‌المللی نیز دچار مشکل شده است.

بر اساس این گزارش، کویت دچار قطعی کامل اینترنت نشد اما سرویس اینترنت در روز سه‌شنبه و چهارشنبه مختل بود؛ در عربستان سعودی برخی از کاربران اظهار کردند که اینترنت خوب کار می‌کند اما برخی دیگر از کندی یا قطع کامل آن خبر دادند.
ایران فعلا بدون مشکل

کاربران در بحرین و قطر نیز از کندی اینترنتی شکایت داشتند اما به نظر می‌رسد که باقی کشورهای خاورمیانه از این بابت دچار مشکل نشده‌اند.

در کشور‌ هند برای مقابله با این بحران تدابیر امنیتی لازم از جمله استفاده از شبکه ماهواره برای کاهش صدمات در دستور کار قرار گرفته است.

منطقه هند در واقعه سونامی نیز شاهد چنین وضعیتی بوده است.

این در حالی است که شرکت فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیر‌ساخت که از متولیان فیبرنوری در کشور محسوب می‌شوند، هیچ اطلاعیه یا گزارش در خصوص تاثیرات این مشکل بر ارتباطات اینترنتی کشور منتشر نکرده است.

اگرچه در سایت‌های خبری داخلی نیز خبری مبنی بر افت سرعت اینترنت در کشور مخابره نشده است.

  • ۸۶/۱۱/۱۲

نظرات  (۸)

من به شدت با افت سرعت در تهران مواجه شده ام. این کاهش از اوایل بهمن شروع شده است.
آقا تو ایران هم بشدت افت کرده من که از شرکت نداگستر صبا داریم واقعا افتضاح با سرعت 512 یه صفحه ساده هم باز نمیشه حتی یاهو هم با مشکل !!!!
مشکلی نیست؟ من با زور سایت باز میکنم تا قبل این سرعتم 30 کی هم میرسید الان تو 7 8 کی گیر کردم افتضاحه ADSL sabanet daram
من هنگام کار با سایت خودم مشکل داشتم .
سرعت اینترنت به شدت افت کرده است. برای یک ارتباط 512 کیلوبیت اختصاصی که در حالت عادی بین 60 تا 65 کیلوبایت دانلود داشت در حال حاضر حداکثر 10 کیلوبایت دانلود دارد.
  • مسعود نشاط
  • در شهر مشهد کیفیت اینترنت dialup و ADSL به طرز فاحشی افت کرده حال این مشکل به بهانه موضوع فوق است یا به علت آن خدا می داند .
    کى گفته مشکلى نیست؟ من 256 دارم خیر سرم ولى سرعت افتضاحه، به زور از یک کیلو بایت بالاتر میره در صورتیکه قبلش رو 30 بود مگر در مواقع ترافیک شبکه ، جى‌ میل ارور خیلى طول کشید میده و باز نمیشه ، یه دونه صفحه ى فقط تکست تو ویکیپدیا چند دقیقه زمان مى بره تا باز شه ، اونم نصفه و نیمه ، دیتا ترنسفر هر چند دقیقه یک بار دچار سکته میشه. پینگ افتضاح به همراه پکت لاس وحشتناک. اینم بگم که تا پریروز خیلى مشکل چشمگیرى وجود نداشت ولى بعدش خراب شد ، از دیروز افت سرعت شروع شد و امروز به اوج خودش رسید ، الان یکى‌دو دقیقه است که فکر کنم داتک از بس این خط رو بالا و پایین کرد به طور نسبى کمى به حالت نرمال برگشته ولى معلوم نیست تا کى دوام بیاره ، دیگه چى بگم؟ اى بابا!
    سلام اینترنت خط مخابرات در بایل تا حدودی از نظر سرعت افت داشته است و این کاهش حدود 10 روز است که ادامه دارد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">