ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال در دسترسی به سایت‌های خارجی

| چهارشنبه, ۴ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶ ق.ظ | ۰ نظر

از ساعات اولیه صبح امروز دسترسی به سایت‌های خارجی از طریق برخی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت مختل شده است.

کاربران اینترنت مخابرات در مرکز شهر از صبح امروز امکان دسترسی به سایت‌های خارجی را ندارند، این در حالیست که دسترسی به سایت‌های ایرانی به ویژه سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شود بدون هیچ مشکلی و با سرعت انجام می‌شود.

اما در همین حال دسترسی به سایت‌های خارجی همچون گوگل و یاهو با کندی زیاد و یا عدم امکان دسترسی مواجه است.

این در حالیست که طبق معمول هیچ نهادی مسوولیت پاسخ‌گویی به این اختلال‌ها را بر عهده نگرفته و در اکثر مواقع صرفا به تکذیب وجود این اختلال‌ها پرداخته می‌شود.

در همین حال شنیده می‌شود که احتمال اعمال تغییرات در ‌IPها باعث اختلال‌های مذکور شده باشد. اما این که اختلال‌ها در ارتباط با راه‌اندازی اینترنت ملی است یا نه هنوز جای پرسش است. چرا که تا پیش از این گفته می‌شد انتقال سایت‌ها از خارج به داخل بخشی از این پروژه است، همچنین احتمال کندی و حتی قطع دسترسی به اینترنت نیز همزمان با اجرای اینترنت ملی مطرح است،‌اگرچه مدیران این پروژه چنین موضوعی را تکذیب می‌کنند.

به گزارش موبنا اختلال در دسترسی به سایت گوگل در حالی رخ داده که روز گذشته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رایزنی‌های وزارت ارشاد و سازمان فناوری اطلاعات با این شرکت آمریکایی خبر داده بود.

مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت گفت: مذاکراتی را از طریق وزارت فرهنگ و سازمان فناوری اطلاعات ایران با سایت‌های بزرگ از جمله گوگل مطرح کرده‌ایم. این مذاکرات در دو محور آمدن به ایران و قبول سیاست‌های ایران است.

محمود خسروی ، اظهار داشت: یکی از اهدافمان این است که سایت‌هایی که ترافیک زیادی دارند را به داخل منتقل کنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 90 درصد ترافیک‌ بسیاری از سایت‌های پربازدید برای ایران است، البته نه سایت‌هایی مانند سایت جهانی گوگل بلکه سایت‌هایی مانند آپارات.

مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت گفت: این کار را با بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم، فضا و امکانات برای آنها مهیا کرده‌ایم و آنها را به IX (مرکز تبادل ترافیک) داخلی شرکت زیرساخت در میدان امام خمینی متصل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این کار تاکنون موفق بوده و توانسته‌ایم با این روش 25 گیگ ترافیک ایران را که قبلا در خارج کشور هاست (میزبانی) می‌شد به داخل منتقل کنیم و از داخل سرویس دهیم.

خسروی همچنین در خصوص میزبانی سایت‌های بزرگ جهانی در داخل، گفت: مطمئنا در آینده این اتفاق در مورد شرکت‌های بزرگ خارجی نیز رخ خواهد داد. برای مثال گوگل بومی داشته باشیم و هاست نسخه‌ای از سرور گوگل در ایران باشد.

مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات زیرساخت افزود: مذاکراتی را در سطوح مختلف از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فناوری اطلاعات ایران با سایت‌های بزرگ از جمله گوگل مطرح کردیم که این مذاکرات ادامه دارد.

  • ۹۲/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">