ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال در شبکه اینترنت نداریم

| چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۰۷ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت ارتباطات زیرساخت، اعلام کرد با افزایش ظرفیت شبکه هم‌اکنون ظرفیت اینترنت کشور افزایش یافته و اختلال مجددی در آن بروز نکرده است .
مرکز مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت روز سه‌شنبه اعلام کرد:

به‌دنبال بازسازی شش ‪ STM1‬ظرفیت اینترنت کشور در ‪ ۳۱‬تیرماه، این شرکت ظرفیت پهنای باند اینترنت را به ‪ ۱۴‬لینک ‪ STM1‬افزایش داد.
این مرکز افزود: ظرفیت یادشده سه ‪ STM1‬بیشتر از ظرفیت پهنای باند اینترنت قبل از اختلالات اینترنتی در روزهای گذشته است و هم‌اکنون با توجه به افزایش ظرفیت شبکه ، مشکلی در برقراری ارتباطات اینترنتی نداریم.
بامداد سه‌شنبه گذشته (‪ ۲۷‬تیرماه) به‌علت تغییر در تجهیزات و کابلهای مخابراتی پایانه‌های فیبر نوری دریایی امارات و عربستان، ‪ ۳۰‬درصد از ارتباطات بین‌الملل ایران به‌مدت حدود ‪ ۸۵‬ساعت مختل شد و از جمله شبکه اینترنتی کشور را دچار افت و قطعی کرد.
پس از آن شماری از شرکتهای اینترنتی از تکرار اختلال در این شبکه خبر دادند.
فلگ نسبت به بروز اختلال در اینترنت اطلاع‌ داده بود

شرکت آلمانی فلگ(FLAG)، از 15 روز قبل از بروز اختلال در شبکه‌ی اینترنت در ایران، به شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاع‌رسانی کرده بود.

مهندس ناصر یوسف‌پور، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، اظهار داشت: با وجود پذیرفتن قیمت‌های اعلام شده شرکت آلمانی از سوی ایران در خصوص تامین خطوط پشتیبان، با این حال شرکت فوق روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته و در زمان بروز اختلال در شبکه‌ی اینترنت کشور از ارائه خطوط پشتیبان خودداری کرد.

وی، در خصوص علت اعلام اولیه‌ی شرکت متبوعش مبنی بر رفع اختلالات حداکثر تا 36 ساعت در عین ادامه‌ی اختلالات بیش از زمان اعلام شده، تصریح کرد: طبق اعلام شرکت فلگ، این اختلالات باید36 ساعته رفع می‌شد که البته روز شنبه یعنی پنج روز پس از بروز اختلال، با ارسال نامه به شرکت زیرساخت از ادامه‌ی این اختلالات تا 15 - 20 روز آینده خبر دادند.

به گفته‌ی یوسف‌پور، هم‌اکنون نسبت به هفته‌ی گذشته 30 درصد ظرفیت خطوط پشتیبان افزوده شده که این مقدار از طریق ترکیه برقرار شده و در آینده و پس از رفع اختلالات فلگ نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، علت افزایش 30 درصدی ظرفیت را تامین رضایت خاطر شهروندانی که دو روز ارتباطاتشان با مشکل مواجه شده بود، عنوان کرد و گفت: ظرفیت را افزایش دادیم تا شرکت فناوری اطلاعات نیز در پاسخ‌گویی به مشریان خود مشکل نداشته باشد.

یوسف‌پور، درباره‌ی چگونگی و علت اصلی عدم تامین خطوط پشتیبان از سوی فلگ، معتقد است که شرکت آلمانی احتمالاً ظرفیت لازم را نداشته است، چراکه آن‌ها قاعدتا به دلیل تجارت و سود بیشتر باید ظرفیت مورد نظر ایران را تامین می‌کردند.

در همین حال، "محمد چهره‌قانی" در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار سیتنا، در خصوص قیمت‌های پیشنهادی فلگ برای تامین خطوط پشتیبان ایران، گفت: پیشنهاد طرف آلمانی برای هر روز 20 هزار دلار، سپس 50 هزار دلار و در نهایت 70 هزار دلار بود که البته جمهوری اسلامی ایران نیز به هر نحو قیمت‌های پیشنهادی را ‌پذیرفت، اما سرانجام ظرفیت درخواستی داده نشد.

وی با رد برخی انتقادها مبنی بر ادامه‌ی اختلالات شبکه‌ی اینترنت در کشور و در تهران، تاکید کرد: در حال حاضر، اختلات شبکه اینترنت به طور کامل برطرف شده است.

  • ۸۵/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">