ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اخذ مالیات حقه از مبادلات الکترونیکی

| سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر اقتصاد از ۵۵۰۰ تریلیون تومان مبادلات سالانه در بستر بانکداری الکترونیک خبر داد و گفت: از این طریق بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها باید سامانه های مرتبطی با یکدیگر داشته باشند و مالیات حقه دریافت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین قضاوی از 5500 تریلیون تومان مبادلات سالانه در بستر بانکداری الکترونیک خبر داد و گفت:‌ نیازمند نظام یکپارچه اطلاعاتی هستیم.

وی ادامه داد:‌ از این طریق بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها باید سامانه های مرتبطی با یکدیگرداشته باشند و مالیات حقه دریافت شود.
 معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این حال وجود سیستم‌های مرتبط باعث می‌شود که اگرهم فعالیت اقتصادی غیرقانونی وجود داشته باشد، آشکار شود. در این زمینه تحولات الکترونیک و فناوری اطلاعات پیشرفت‌های خوبی داشته و در نظام بانکی 5 هزار و 500 تریلیون تومان مبادلات سالیانه از طریق بستر بانکداری الکترونیک انجام می‌شود.
 قضاوی خاطرنشان کرد:‌ استفاده بانک‌ها از ابزارهای الکترونیک می‌تواند شفافیت زیادی ایجاد کند و بانک‌ها می‌توانند معیارهایی را از طریق سیستم‌های نظارتی خود دنبال کنند و نظارت‌های قوی‌تری داشته باشد.
 وی افزود:‌ در گمرک اقدام قابل ملاحظه‌ای در زمینه ایجاد سیستم یکپارچه صورت گرفته است. بیمه‌ها نیز این کار را شروع کرده و سازمان مالیاتی به دنبال اجرای نظام یکپارچه مالیاتی تا پایان سال است.
 معاون وزیراقتصاد تاکید کرد: این سیستم‌ها وقتی به هم ارتباط پیدا کنند به مرور شفافیت نیز بیشتر می‌شود و شفافیت در نظام بانکی و مالیاتی کشور در آینده بیشتر خواهد شد.

  • ۹۵/۰۹/۰۲

وزارت اقتصاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">