ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادعاهای سیاسی - سایبری

| يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا - هیچ کس شکی ندارد که امریکا در جاسوسی سایبری و استفاده از ویروس های کامپیوتری برای آسیب رساندن به زیرساخت های دشمنانش سردمدار است. با این حال هفته ای نیست که این کشور خود را قربانی تروریسم سایبری نخواند و کشورهای دیر را متهم به حملات سایبری نکند.


هرچند امریکا به عنوان صاحب بزرگ ترین اقتصاد جهان، به طور بالقوه به عنوان هدفی بزرگ برای هکرها شناخته می شود، اما به نظر می رسد مقامات امریکایی، بیش از آن چه که باید، خود را قربانی تروریسم می دانند. 
در واقع دولت امریکا از موضوع حملات سایبری، به عنوان بهانه ای برای وارد کردن فشار رسانه ای و سیاسی به کشورهای رقیب استفاده می کند. نمونه بارز این موضوع در چند سال اخیر دولت چین است. امریکا بارها چینی ها را به حملات سازمان یافته علیه نهادهای امنیتی و اقتصادی امریکا متهم کرده اند و از این موضوع برای فشار به این کشور حسابی بهره برداری کرده اند. پس از چین نیز نوبت سوریه بود که در کشاکش جنگ داخلی این کشور، از سوی امریکا متهم به حمله سایبری شود.
تا پیش از برجام، فشار سیاسی امریکا علیه ایران عمدتا متمرکز بر موضوعات هسته ای و البته مسایل حقوق بشر بود. اکنون با برطرف شدن مناقشه هسته ای، به نظر می رسد دولت امریکا به صورت جدی به دنبال مسایل جایگزین برای وارد کردن فشار سیاسی به ایران است. یکی از این مسایل نسبتا جدید آزمایشات موشکی ایران است که امریکایی ها در این مورد سر و صدای زیادی را راه انداخته اند.
اما تازه ترین مساله برای تبلیغات علیه ایران، موضوع سایبری است. رسانه های امریکایی در یک سال گذشته گزارش های مختلفی را با منبع و بی منبع در مورد حملات سایبری ایران به تاسیسات امریکایی منتشر کردند و اکنون با اعلام دادخواست وزارت دادگستری امریکا علیه هکرهای ایرانی، این موضوع بیش از پیش جدی شده است.
به نظر می رسد با مرور تجربه کشورهایی مانند چین در جنگ سیاسی-سایبری با امریکا، دولتمردان چه در وزارت امور خارجه و چه در وزارت ارتباطات، راه را بر ادعاهای بیشتر امریکایی ها ببندند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">