ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه ام ام اس همچنان در بلاتکیفی است

| جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۸۷، ۰۴:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات از ارائه این سرویس توسط اپراتور‌ها حمایت کرد و تاکید کرد: وزارت ارتباطات ارائه سرویس " ام ام اس " را ممنوع نکرده است.

به گزارش فارس، طبق ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهار سال گذشته مقرر شد تا وزارت ارتباطات به منظور جلوگیری از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغایر با قانون، شرع و اخلاق عمومی در سیستم MMS، دستورالعمل تهیه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهیزات لازم و سایر ساز و کارهای مقتضی برای صیانت از فضای شبکه‌های اطلاع‌رسانی را به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهیدات فوق و تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرویس MMS ایجاد و فعال شود.

mms سرویس پیام‌رسانی چند رسانه‌ای یا MultiMedia Messaging Service است.

قرار بود آیین‌نامه‌ای ظرف سه ماه یعنی تا شهریور سال گذشته برای ارائه این سرویس تدوین و تایید شود.ولی تاکنون با وجود اتمام تدوین این آئین نامه هنوز این آئین‌نامه ابلاغ نشده است.

این در حالی است که یکی از خدمات اصلی اپراتور دوم و سوم که در راه است ارائه خدمات ارزش افزوده از جمله mms است.

در همین رابطه محمد سلیمانی وزیر ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار اقتصای فارس در خصوص عدم ابلاغ آئین‌نامه ارائه سرویس MMS نیز تأکید کرد: آئین‌نامه مذکور در سال گذشته با حضور تمامی مسئولان ذیربط به تصویب رسیده است و قطعاً باید تاکنون ابلاغ می‌شد.

وی با ذکر این مطلب که وزارت ارتباطات خواهان ابلاغ هرچه زودتر آئین‌نامه MMS است، تصریح کرد: وزارت ارتباطات ارائه این سرویس را ممنوع نکرده و سودی نیز از این بابت حاصل وزارت ارتباطات و دولت نمی‌شود. ضمن اینکه راه‌اندازی این سرویس نوین به نفع وزارت ارتباطات است.

سلیمانی گفت: نگرانی از بابت مسائل فرهنگی و امنیتی و سایر موارد در خصوص MMS وجود ندارد، زیرا راهکار و سازوکار پیش‌بینی شده برای ارائه این سرویس بسیار با دقت و قدرتمند تدوین شده است.

  • ۸۷/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">