ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه سرویس MMS تا مهر ماه

| سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان تنظیم مقررات از ارایه سرویس MMS(پیامک صوتی وتصویری)توسط اپراتورها تا مهر ماه خبر داد.

لطف الله سبوحی درگفت و گو با برنا با بیان اینکه هم اکنون مباحث قانونی ارایه خدمات MMS برای اپراتورها را در حال پیگیری هستیم گفت: خدمات این سرویس را بدون هرگونه مشکلی به مشترکین ارایه می دهیم.

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با بیان اینکه آیین نامه MMS (پیامک صوتی وتصویری) هیچگونه ارتباطی به اپراتورها ندارد ادامه داد: این آیین نامه به اپراتورها اعلام خواهد شد و آنها موظف هستند برای ارایه این ارزش افزوده در چهارچوب قوانین ابلاغ شده فعالیت کنند.

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات همچنین از تغییر تعرفه اتصال متقابل اپراتورها با شبکه زیر ساخت از دقیقه ای به صورت ماهیانه خبر داد.

وی در ادامه با اعلام طرح جدید برای استفاده اپراتورها از شبکه زیر ساخت کشور گفت: هم اکنون اپراتورها برای استفاده از شبکه زیرساخت میزان مکالمات که وارد و از شبکه خارج می شود را دقیقه ای پرداخت می کنند.

سبوحی ادامه داد:با توجه به اینکه شرکت زیرساخت خود مشترکی ندارد و صرفا فعالیت ترانزیتی انجام می دهد، این امر باعث بروز مشکلاتی می شد.

وی گفت:با توجه به شرایط یاد شده پیشنهادی آماده شده است که براساس آن اپراتورها به ازای هر لینک ای وان که به شبکه زیرساخت متصل می شوند،مبلغ ثابتی را ماهانه پرداخت کنند تا شرکت زیرساخت ترافیک داخلی و خارجی را که به شبکه وارد می شود را به مقصد برساند.

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد:اپراتورها به ازای ارتباطی که دارند و خدماتی که از شبکه زیرساخت دریافت می کنند مبلغ ثابت ماهیانه پرداخت می کنند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون یکی از مسائل موجود در سازمان، تعرفه استفاده از شبکه زیرساخت است گفت:با توجه به اینکه شرکت زیرساخت انحصاری ودولتی است ،سازمان تنظیم مقررات تعرفه استفاده از شبکه این سازمان را مشخص وبه اپراتورها اعلام می کند که بر اساس آن تمام اپراتورها باید به صورت یکنواخت تعرفه یاد شده را پرداخت کنند.

سبوحی تصریح کرد:میزان تعرفه یاد شده برای دو اپراتور اول وسوم است و باتوجه به اینکه شرایط پراونه اپراتور دوم (ایرانسل) با دو اپراتور یاد شده در این خصوص متفاوت است باید با این اپراتور به توافقاتی برسیم.

سبوحی با اشاره به ارایه مدارک اپراتور سوم برای برگزاری مزایده به سازمان ITU به عنوان مشاور گفت: آنها با بررسی مدارک یاد شده نظرات خود را با بهره گیری از شرایط اقتصاد کشورارایه کردند و در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات مطرح شد.

وی ادامه داد:هم اکنون مصوبه برگزاری مزایده اپراتور سوم در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات آماده شده و مراحل اصلاح وبازبینی آن در حال پیگیری است

  • ۸۷/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">