ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه پهنای باند باکیفیت به کاربران

| شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۸۸، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ICT درباره آنتن‌دهی تلفن همراه و کیفیت آن گفت: از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اپراتورها در تعاملیم و از آن‌ها می‌خواهیم نسبت به تکمیل پوشش و ارتقای کیفیت شبکه‌هایشان کار کنند؛ این موضوع در برنامه‌ی اپراتورهای اول و دوم قرار دارد و ان‌شاءالله خود مسوولان توضیح خواهند داد که چه زمانی این پوشش کامل می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، رضا تقی‌پور ـ وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ـ پس از افتتاح دهمین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث پوشش تلفن همراه در تهران پیچیدگی‌هایی دارد که کیفیت آن مرتبا به دلیل تغییر بافت شهری و ساخت و سازهایی که انجام می‌شود در حال تغییر است اما در هر حال برنامه‌ی ارتقای کیفیت و تکمیل پوشش جزء برنامه‌ی اپراتورها نیز محسوب می‌شود.

تقی‌پور یادآور شد: اپراتورها باید حداقل سرویس‌هایی را که در پروانه‌ی آن‌ها قید شده، ارائه دهند. SLA، مرتبا اندازه‌گیری می‌شود بنابراین تعهداتی که اپراتورها دارند، باید انجام شود که دوستان نیز انجام دادند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره محدودیت اینترنت و سرعت کم آن در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر پهنای باند بیش‌تر در مراکز علمی و تحقیقاتی و در جاهایی که به پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند، ارائه می‌شود و ما به دنبال آنیم که بتوانیم همین پهنای باند را با کیفیت مناسب در اختیار کاربران خانگی قرار دهیم تا برای نیازهای خانگی پاسخگو باشد.

رضا تقی‌پور تصریح کرد: باید قیمت تمام شده اینترنت پایین باشد تا اینکه اپراتورها و عرضه‌کنندگان بتوانند آن را ارزان‌تر ارائه دهند.

او تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات باید به نیابت از دولت و حاکمیت مقررات و چارچوب‌های قانونی را برای فعالیت اپراتورها و برای تنظیم روابط اپراتورها با مردم، اپراتورها با اپراتورها و اپراتورها با دولت انجام دهد و علاوه بر سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را داریم که یک نهاد مستقل از نظر رای و حکم بوده و رای آن برای همه‌ی اپراتورها قابل اعتماد است.

وی گفت: یکی از محورهای اصلی در آینده حوزه‌ی کاری وزارت ICT این است که در این زمینه فعال باشد و این سازمان باید بتواند مجوزهای لازم را تنظیم کند و نظارت کافی انجام دهد و به تعبیری ما به نمایندگی از حاکمیت باید حافظ منافع کاربران در این حوزه باشیم.

وزیر ارتباطات با بیان این که بخش خصوصی نسبت به جذب سرمایه‌های خارجی منعطف‌تر و روان‌تر است گفت: این هم جزء محورهای اساسی ماست و از این موضوع استقبال می‌کنیم که اپراتورهای داخلی بتوانند به همراه عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان معتبر خارجی در عرضه‌ی خدمات ICT در کشور حضور داشته باشند.

تقی‌پور درباره‌ اپرتور سوم تلفن همراه گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم اما پیشرفت خوبی داشته است و مذاکره در این زمینه ادامه دارد.

او همچنین درباره بحث خصوصی‌سازی مخابرات تصریح کرد: در این رابطه بخش‌های مختلفی درگیر بودند و وزارت ICT در زمینه‌ی آماده‌سازی این شرکت فعالیت‌هایی را انجام داد و ادامه فرآیند از قبیل قیمت‌گذاری و شرایط مزایده یا مسائل دیگر به هیات عالی واگذاری و سازمان خصوصی‌سازی مرتبط می‌شود که توضیحاتی برای کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس و سایر کمیسیون‌ها ارائه شده و به اندازه‌ کافی توضیحاتی نیز ارائه شده است.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود درباره‌ی بحث ماهواره‌ی مصباح خاطر نشان کرد: ماهواره‌ی مصباح 1 با مشارکت کشور ایتالیا ساخته شده و تعهد شرکت ایتالیایی است که آن را پرتاب کند که کار نیز دنبال می‌شود و نکته مهم این است که این شرکت باید بتواند تعهداتش را انجام دهد.

وی ادامه داد: ما به موازات آن کار طراحی ماهواره‌هایی در کلاس مصباح که ماهواره‌های مخابراتی هستند را پیگیری می‌کنیم و ساخت آن را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم تا سال 90 بدون کمک خارجی ماهواره‌های این کلاس را از داخل کشور پرتاب کنیم.

به گفته او نمایشگاه تلکام بزرگترین رویداد اطلاع‌رسانی در حوزه‌ ICT است که سالانه برگزار می‌شود و مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات عمومی و اطلاعات حرفه‌یی در زمینه‌ ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است.

وی گفت: نمایشگاه امسال از نظر عرضه‌ی فن‌آوری‌های جدید توسط تولیدکنندگان و شرکت‌های فن‌آوری داخلی و از نظر عرضه‌کنندگان خارجی یک تفاوت کیفی و اساسی نسبت به سال گذشته داشت و امیدواریم از این رویداد شرکت‌های فن‌آوری داخلی ما بتوانند در عرضه‌ محصولاتشان به صورت منطقه‌یی و بین‌المللی از این فرصت استفاده کنند.

تقی‌پور همچنین افزود: اساسا رویکرد خصوصی‌سازی و سپردن کلیه خدمات در حوزه ICT جزء محورهای اساسی برنامه دولت دهم است که این فرآیند با خصوصی‌سازی مخابرات شتاب بیش‌تری گرفته و امیدواریم در سایر زمینه‌ها آزادسازی نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دهمین نمایشگاه تلکام بدون مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد و با حضور وزیر ارتباطات بازگشایی شد اما نبود هماهنگی برای نشست خبرنگاران با وزیر ارتباطات و دیگر ناهماهنگی‌ها به برخی بی‌نظمی‌هایی هنگام حضور وزیر در جمع خبرنگاران منجر شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر علت عدم همکاری روابط عمومی این وزارتخانه برای مراسم افتتاحیه نمایشگاه و ناهماهنگی‌ که در این باره صورت گرفته اظهار کرد: پیشنهادات خود را به مدیر روابط عمومی بدهید و این موارد را در نمایشگاه‌های بعدی اصلاح می‌کنیم.

  • ۸۸/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">