ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارائه کارنامه دانش‌آموزان الکترونیکی شد

| دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی در قالب آموزش ضمن خدمت به ۱۴۰ هزار معلم در مدارس هوشمند به صورت همزمان از دستاوردهای ارائه شده در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

وی به راه‌اندازی سامانه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش در جهت کاهش هزینه‌ها، ‌تحقق دولت الکترونیک و ایجاد درگاه واحد، به راه‌اندازی این سامانه برای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان و اولیا به آدرس الکترونیکی eservice.medu.ir اقدام کرده است.

چهاربند با بیان اینکه این سامانه از 22 آذر ماه به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: تدابیر لازم جهت الزام ادارات آموزش و پرورش مناطق و مدارس در راستای مدیریت مطلوب‌تر و ایجاد زیر ساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز فراهم شده است.

وی افزود: ثبت‌نام در جشنواره‌ها و مسابقات، ثبت محتوای الکترونیک، مشاهده محتوای الکترونیکی، ثبت نمرات، ثبت موارد انضباطی و تشویقی دانش‌آموزان، مشاهده برنامه هفتگی معلم، ثبت حضور و غیاب برخط، ثبت تکالیف کلاسی، مشاهده بانک نمونه سؤالات امتحانی، ثبت تجربیات موفق و ارزنده ، ثبت اختراعات و ثبت‌نام در انجمن‌های علمی و آموزشی معلمان از خدمات ارائه شده به معلمان در این سامانه است.

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ثبت برنامه هفتگی، ثبت حضور و غیاب برخط، تعریف انتخابات دانش‌آموزی، فیش حقوقی کارمندان و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها از خدماتی است که در این سامانه به کارکنان اداری ارائه می‌شود.

چهاربند گفت: کارنامه فرزندان، وضعیت حضور و غیاب، وضعیت انضباطی و تشویقی و نظرسنجی مشاوره‌ای نیز از خدمات ارائه شده در این سامانه برای والدین است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">