ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارائه 13 خدمت کنترل ترافیک به مردم

| سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

فرمانده نیروی انتظامی به افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک اشاره کرد و گفت: به واسطه افتتاح این سامانه 13 خدمت ارائه می‌شود؛ به طور مثال اگر تصادفی به وقوع بپوندند می‌توان از طریق سیستماتیک سریعا مسیر را باز کرد تا امدادرسانی هر چه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش فارس، مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتت، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و جمعی دیگر از مقامات و رؤسا در مقر فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ افتتاح شد.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، در مراسم افتتاح این مرکز با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: همکاران ما در نیروی انتظامی نیروهای متخصص، متعهد،‌دانش‌محور و آشنا به ماموریت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی به ماموریت‌های ناجا پرداخت و گفت: نیروهای انتظامی در صدد است تا در سایه بهره‌گیری از نیروی انسانی که بالاترین سرمایه سازمان است از تجهیزات به روز نیز استفاده کند تا بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد.

وی گفت:‌هر چقدر که پلیس در تسهیل خودروها و عبور و مرور شهروندان اقدام کند در آرامش و آسایش مردم تاثیرگذار خواهد بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان این مطلب که امروز بیش از 7 میلیون وسیله نقلیه در معابر تهران در حال تردد هستند اعلام کرد: 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که مدیریت این تعداد وسایل نقلیه همکاری لازم از طرف همه دستگاه‌ها را می طلبد.

سردار اشتری به افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک پرداخت وگفت: به واسطه افتتاح این سامانه 13 خدمت ارائه می‌شود؛ به طور مثال اگر تصادفی به وقوع بپوندند می‌توان از طریق سیستماتیک سریعا مسیر را باز کرد تا امدادرسانی هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی گفت:‌علاوه بر نقاط حادثه‌خیز در شهرها و جاده‌ها؛ محل‌هایی نیز هستند که آماده تصادف هستند که می‌توان آن نقاط را با هوشمندی این سامانه ارزیابی کرد و به صورت نموداری وقوع تصادفات را در آن نشان داد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌همچنین می‌توان به واسطه این سامانه بازه‌های زمانی که وقوع ترافیک در آنها بیشتر است مشخص کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کرد.

سردار اشتری تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که از ظرفیت‌های داخل و از زیرساخت‌هایی که در کشور است برای تسهیل در امور شهروندان بهره برد تا امنیت، آرامش و آسایش بیشتر مردم تامین شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌ پلیس این است که برای ارائه خدمت به مردم از نقطه صفر مرزی گرفته تا درون شهرها تسهیلات به روزتری را ارائه دهد.

وی به آمار تصادفات و تلفات پرداخت وگفت: با افزایش 33 میلیونی خودرو و موتورسیکلت و افزایش سفرها خوشبختانه کاهش تصادفات و جان باختگان را داشتیم اما طبق منویات مقام معظم رهبری و فرموده ایشان که یک نفر کشته زیاد است در صددیم تا تعداد تصادفات و جان باختگان را کاهش دهیم.

 

کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان

جانشین فرمانده ناجا گفت: باید قوانین در خصوص رانندگانی که رفتارهای پرخطر داشته و از مواد مخدر و الکل استفاده می‌کنند بازدارنده‌تر شود.

به گزارش فارس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در مراسم افتتاح طرح ارتقاء سلامت رانندگان در مقر پلیس راهور ناجا، اظهار داشت:یکی از رویکردهای ناجا کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد:‌در این راستا استفاده از تجهیزات و امکانات نوین مثل سیستم‌های جدید تست الکل و مواد مخدر می‌تواند با توجه به انبوه سفر و تعداد زیاد خودروها مثمر ثمر شاید چرا که کنترل دستی دیگر کارساز نیست.

سردار مومنی تاکید کرد: قانون باید به روزتر و بازدارنده‌تر شود به خصوص در حوزه رفتار پرخطر.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به برخی جرائم در کشورهای دیگر پرداخت و گفت:رانندگی بعد از استعمال مواد مخدر یا الکل در برخی کشورها جریمه 6 هزار دلاری دارد؛ جریمه‌ای که از متوسط حقوق در آن کشو بالاتر است. همچنین اگر چنین فردی تصادف کند 20 هزار دلار جریمه شده و یک سال زندان می‌رود.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد:‌درست است که در ایران نیز بالاترین میزان جریمه برای مواد مخدر و الکل است اما باز جای دارد که این جرائم بازدارنده‌تر شود.

 

تجهیز پلیس راهور به کیت‌های جدید

رئیس پلیس راهور یکی از راهبردهای پلیس را پس از برقراری نظم کنترل رفتار رانندگان پرخطر دانست و گفت:‌در این راستا کیت‌های متفاوتی جهت کنترل رفتار رانندگانی که پلیس به آنها مشکوک شده، طراحی شده که در برنامه امروز از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور صبح امروز با حضور سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا، سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا، فیاضی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان وجمعی از فرماندهان و رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مقر فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس ناجا در این برنامه با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: پلیس راهور ماموریت مهمی  در جهت برقراری نظم و انضباط ترافیکی در کشور به عهده دارد و بر اساس قانون نسبت به انجام وظایف و اجرای قوانین اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: در خصوص تصویب قانون رسیدگی به تخلفات پلیس قدم‌های خوبی برداشته و یکی از راهبردهای پلیس راهور پس از برقراری نظم، کنترل رفتار رانندگان پرخطر است.

سردار مهری گفت: طبق قانون کسانی که دارای رفتار پرخطر رانندگی هستند با بهره‌گیری از ابزار و تجهیزات شناسایی شده و به محرومیت رانندگی محکوم می‌شوند؛ همچنین مجازاتی برای پیشگیری از وقوع حوادث برای این دسته از رانندگان طبق قانون پیش‌بینی شده است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به جهت‌گیری بهداری ناجا و پلیس راهور و همکاری خوب این ارگان با وزارت بهداشت پرداخت و اعلام کرد: کیت‌های متفاوتی جهت کنترل رفتار رانندگان طراحی شده است که با رونمایی از این کیت‌ها می‌توان در جهت کنترل رفتار پرخطر رانندگانی که پلیس به آنها مشکوک است، اقدام کرد.

رئیس پلیس ناجا، بهره‌گیری از تجیزات نوین را در جهت کنترل رفتار رانندگان مؤثر دانست.

وی به آمار تصادفات تابستان امسال پرداخت و گفت:‌در تیر و مرداد کاهش جان باختگان داشتیم اما تعداد کسانی که در 5 ماهه امسال به واسطه حوادث رانندگی جان باختند 7 هزار نفر است؛ 75 درصد از جان باختگان در جاده‌های بین شهری بوده‌اند.

  • ۹۷/۰۷/۱۷

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">