ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهمنامه همکاری میان روسای سازمان‌های ثبت اسناد و املاک کشور و بورس و اوراق بهادار با هدف الکترونیکی شدن ارتباطات میان این دو سازمان امضا شد.

به گزارشصدا و سیما، در این تفاهم نامه که میان ذبیح الله خداییان و حسن قالیباف اصل امضا شد، سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری سازمان ثبت اسناد قرار شد همه مجوز‌های سازمان بورس را به صورت الکترونیک و از طریق ایجاد زیرساخت و بستر امن الکترونیکی به سازمان ثبت اسناد برای انجام فرآیند‌های ثبتی ارسال و تبادل کند.
مقرر شد سازمان بورس هم استاندارد‌های لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های اجرایی در بازار سرمایه و با همکاری سازمان ثبت اسناد برای مبادله با سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری فراهم کند.
برای بهبود فضای کسب و کار و همچنین کاهش مراجعه حضوری و ایجاد پنجره واحد در جهت سهولت و در دسترس بودن ارایه خدمات و تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به متقاضیان بازار سرمایه مقرر شد سازمان بورس با تهیه زیرساخت در استقرار پیشخوان اقتصادی ارایه خدمات مشترک فیزیکی و الکترونیکی مستقر در سازمان بورس اقدام لازم را با همکاری سازمان ثبت اسناد بعمل آورد.
با تشخیص سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ایجاد سوابق یکسان و ایجاد پرونده الکترونیک با اقلام داده‌ای استانداردشده از طریق داده آمایی و اسکن پرونده‌های مشمول مقررات، همکاری لازم با سازمان ثبت اسناد انجام می‌گیرد.
براساس این تفاهم نامه در راستای تسریع در صحت و اصالت سنجی اسناد و وکالتنامه‌ها؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان اخذ استعلام به صورت برخط را فراهم می‌کند.
همچنین به منظور ساماندهی اشخاص حقوقی مشمول تکالیف مشترک قانونی جهت ارتباط با سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری؛ سازمان بورس با سازمان ثبت اسناد درباره تشکیل بانک اطلاعاتی و طبقه بندی اشخاص حقوقی مرتبط با بازار سرمایه بر مبنای خوشه و گروه همکاری می‌کنند.
هر دو سازمان متعهد شدند ضمن رعایت اصول محرمانگی از افشای اطلاعات به اشخاص فاقد صلاحیت خودداری کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با سازمان بورس و اوراق بهادار بیش از ۱۶۰ فعالیت مشترک داریم که نیاز به استعلام دو سازمان است و مقرر شد همه این استعلامات الکترونیک شوند.
آقای ذبیح الله خداییان در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و سازمان بورس و اوراق بهادار که به منظور بهینه سازی اجرای تکالیف قانونی مشترک دو دستگاه از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین امضا شد، افزود: تسریع و تسهیل در خدمت گذاری به مردم بسیار لازم است و با امضای این تفاهم نامه فضای کسب و کار بهبود می‌یابد و روابط سنتی ما با سازمان بورس الکترونیک خواهد شد.
وی کاهش هزینه‌ها و مبارزه موثر با فساد را از مزایای این تفاهم نامه خواند و گفت: ایجاد پنجره واحد میان این دو سازمان از مفاد دیگر این تفاهم نامه است که اگر کسی کاری در این خصوص داشت بدون مراجعه به این دو سازمان در همان محلی که مراجعه می‌کند همه امور مربوط به درخواست هایش در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.
آقای خداییان افزود: در شرکت‌هایی که با بازار سرمایه ارتباط دارند ممکن است نیاز به تشکیل مجمع عمومی برای سهامداران باشد و به ویژه در شرایطی که با بیماری کرونا مواجهیم با این تفاهم نامه زمینه برگزاری مجامع الکترونیک فراهم می‌شود.
وی گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی و طبقه بندی اشخاص مربوط به بازار سرمایه از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و در کار کسانی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، تسریع می‌شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: از همه همکارانم در سازمان ثبت اسناد و املاک می‌خواهم با دستگاه‌هایی که در زمینه اقتصاد جامعه فعالیت دارند و می‌توانند خدمتی به رشد تولید کنند همکاری داشته باشند و ما در طرح تحولی قوه قضاییه باید از فناوری‌های نوین استفاده کنیم تا حتی الامکان نیازی به حضور فیزیکی مردم در سازمان‌ها نباشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">