ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارتقای کیفیت آموزشی جیتکس

| يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

امیر اشگان تربیت جوئی * - پس از برگزاری هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه و نمایشگاه جیتکس در بستر آن، آمارها و نظرات مختلفی از سوی تحلیل‌گران، خبرنگاران، بازدیدکنندگان و غرفه‌داران حاضر در رسانه‌های مختلف کشور انتشار یافت. اما وجهه‌ای از این رویداد که امسال به عنوان یکی از بخش‌های جذاب و جانبی آن معرفی و رونمایی شد، متاسفانه در تمامی یادداشت‌ها از نظر دور ماند. کنفرانس‌ها و سمینارهای پر بار و مهم حاشیه‌ای جیتکس، امسال اینقدر اهمیت داشت که برای اولین بار اسکات مکنلی مدیر و موسس شرکت معظم سان ماکروسیستم را به شهر داغ دبی بکشاند و همین طور پای آقای پیم دیل مدیر و قائم مقام بخش بازاریابی شرکت دل را به این نمایشگاه باز کند. بله، امسال بخش کنفرانس جیتکس با سرفصل‌های داغ و کم نظیرش در حوزه فناوری اطلاعات، دریای از روند‌های تازه تکنولوژیک را روی طالبان آن گشود. شاید این بخش پاسخی برای برخی که اعتقاد داشتند در این رویداد بر جنبه‌های تجاری فناوری اطلاعات بیشتر تاکید شده است را داده باشد.

اما کنفرانس‌های امسال با محوریت موضاعاتی مختلف از جمله: تجارت و فناوری اطلاعات، بخش گلف‌کام با تکیه بر موضوعات Wimax، همگرایی اطلاعات، صدا و تصویر و بهینه سازی اپراتورهای همراه و بخش‌های دیگری چون: راه‌حل‌های کلینیکی SMB ها، آموزش در حوزه فاوا، روز اتصالات، روز برنامه نویسان، زندگی دیجیتالی، Cunsumer Electronic و . . . در این کنفرانس مطرح گردید. نکته‌ای که مهم است، عدم حضور و استقبال هیچ یک از خیل عظیم کارشناسان و مدیران حاضر در نمایشگاه از این کنفرانس‌ها بود. سمینارها و کارگاه‌های آموزشی که هر یک می‌توانست فرصت بسیار گرانبهایی را برای ایرانیان حاضر در نمایشگاه فراهم ساخته و موجب ارتقای سطح علمی، فنی و عمومی آنان گردد. از سوی دیگر با نگاهی دوباره به سرفصل‌های سمینارهای برگزار شده، عدم حضور مدیران سطوح بالا و تصمیم‌گیران اپراتور‌های تلفن همراه کشور جای تعجب و پرسشی عمیق دارد. البته بر اساس تجارب این‌جانب، این خلا متاسفانه چند سالی است که گریبان مدیران سطح بالای این حوزه کشور را گرفته و نمونه‌ای دیگر از آن را در نمایشگاه ITU هنگ کنگ به عینه مشاهده نمودم.

باری، جیتکس امسال نیز مانند سال‌های گذشته آمد و تمام شد اما هنوز برای حضوری شایسته‌تر و هدفمند‌تر در آن برنامه‌ای نداشته و یا در دستور کار نداریم. به نظر اینجانب بهتر است که از هم‌اکنون برای حضوری بزرگ در سال اینده برنامه‌ریزی نموده و ستادی متشکل از دست‌اندرکاران،‌حامیان؛ مجریان و متولیان این امر تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد، نقشه گمشده راه خود را یافته و برای اجرای بر پهنه هفته فناوری اطلاعات خاورمیانه بگسترانیم.
*مدیر عامل شرکت پارسان، برگزار کننده غرفه ایران در جیتکس 2008

  • ۸۷/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">