ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال پارازیت از برج میلاد شایعه است

| شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

نام ششمین برج بلند مخابراتی جهان، برجی با ارتفاع 435 متر که ساخت آن حدود 11 سال به طول انجامید برای هیچ یک از تهرانی ها نا آشنا نیست و حتی افرادی که هنوز پا به این برج نگذاشته اند آن را به عنوان دومین نماد پایتخت بعد از برج آزادی می شناسند. «برج میلاد» که از سال 86 به بهره برداری رسید با کاکرد بهینه‌سازی و گسترش پوشش رادیو و تلویزیون، ایجاد زیر ساخت‌های تلویزیونی دیجیتال به مرکزی فرهنگی و گردشگردی تبدیل شده و هرساله پذیرای مهمانان بسیاری از اقصی نقاط تهران، ایران و جهان است.

در گیرودار برنامه های گوناگون این برج میلاد بلندبالا، گفت وگو با فرزاد هوشیار که از سال 90 مدیریت این برج را عهده دار شده فرصتی مغتنم است تا به برخی از پرسش هایی که درباره این برج مطرح است، پاسخ داده شود. مشروح این گفت وگو را در متن ذیل می خوانید:
** مسئله مالکیت و تحت اختیار بودن بخش مربوط به دکل مخابراتی بین شهرداری تهران و صداوسیما در چه مرحله ای قرار دارد؟

هوشیار:برج میلاد در یکی از 5 نقطه مرتفع شهر تهران واقع شده و قرار است از دکل تلویزیونی آن برای پرتاب پترن‌های تصویری استفاده شود تا تمام خلل و فرج شهر را پوشش دهد. همانطور که می‌دانید تهران پستی و بلندی‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود بخش عمده‌ای از نقاط تهران با نقطه کور مواجه شود اما پترن های برج میلاد به دلیل فضایی که دارد مانند چتر باز می‌شود و همه این خلل و فرج را پوشش می‌دهد.

توافق‌نامه بین برج میلاد و صدا و سیما امضا شده و در مرحله عقد قرار داد هستیم؛ علاوه بر این تیم‌های نصاب‌ آنتن‌های تلویزیونی از آلمان به ایران آمده اند و بالابری تجهیزات را آغاز کرده‌اند. در جریان این اقدامات فنسی روی دکل برج نصب شده و تجهیزات تلویزیونی در حال نصب است البته هم اکنون آنتن تلویزیونی در برج میلاد روشن است اما فقط یک مسیر را تحت پوشش قرار می‌دهد که با نصب این آنتن‌ها می‌توان 360 درجه را تحت پوشش قرار دهد در واقع با عملی شدن آن 2 اتفاق رخ می‌‌دهد، نخست اینکه کیفیت تصویر از کل تهران از کوه‌پایه‌‌های البرز تا دشت ورامین با کیفیت‌تر خواهد بود و همه نقاط کور تلویزیونی تهران از بین خواهد رفت.
** شایعاتی مبنی بر اینکه سازه بالایی برج مشکلاتی برای ارسال امواج رادیویی و تلوزیونی ایجاد کرده، مطرح شده است آیا این موضوع صحت دارد؟

هوشیار: قطعاً این موضوع را تکذیب می‌کنم. کانسبتی که طراحی شده متعلق به 10 سال پیش است و صورت جلسات فنی با صدا و سیما موجود است، نمونه های پترن ها نیز از بالا ارسال شده و هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد اما شایعه دیگری که مطرح شده است که می گویند کاربری برج هایی از این دست اکسپایر شده در حالی که اینطور نیست زیرا بلند ترین برج مخابراتی دنیا به نام «اسکای تیری» اردیبشهت سال گذشته در توکیو، پایتخت ژاپن راه اندازی شد. ژاپن کشوری است که اقدامات و افکارش مبتنی بر فکر است. این برج هم اکنون در حال بهر برداری و یوزرهای تلویزیونی آن روشن است. آنتن های تکمیلی برج میلاد نیز توسط شرکت آلمانی که به آن اشاره کردم در حال نصب است.

شایعه دیگری درباره ارسال پارازیت از برج میلاد مطرح بود که لازم است بگویم به طور کلی اگر پارازیتی وجود داشته باشد یوزرهای مخابراتی فعال از کار می افتند بنابراین فعال بودن یوزرهای مخابراتی در برج میلاد نشان می دهد این اظهارات شایعه بوده و صحت ندارد.
** علت تأخیر در استفاده از آنتن های مخابراتی برج میلاد چه بود؟

هوشیار: موضوعاتی که در حوزه قراردادی با صدا و سیما داشتیم باعث شد این امر به تأخیر بیوفتد. در حال حاضر نیز چند گپ قراردادی داریم و سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما دستورات خوبی صادر کرده و امیدواریم طی چند ماه آینده موضوع قراردادی هم حل شود.(منبع:تسنیم)

  • ۹۳/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">