ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیام کوتاه توسط تلفن ثابت، به صورت پایلوت، با موفقیت در شرکت مخابرات استان تهران ارسال شد.

ولی ا... نجمی، عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: پایلوت این پروژه با همکاری بخش خصوصی، به صورت موفقیت‌آمیز در مخابرات استان تهران اجرا شد و هم‌اکنون از نظر فنی، امکان ارسال پیامک توسط تلفن ثابت فراهم است.

نجمی، با بیان این مطلب که سیستم فوق بر اساس استاندارد جهانی ETSI پیاده‌سازی شده است، گفت: به کمک این سیستم، امکان ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن ثابت، تلفن ثابت به تلفن همراه و تلفن همراه به تلفن ثابت فراهم خواهد شد.

وی افزود: سرویس پیام کوتاه در تلفن ثابت، از تمامی ویژگی‌های این سرویس در تلفن همراه برخوردار است.

نجمی، اعلام موفق یا ناموفق بودن ارسال و همچنین تکرار عملیات ارسال تا فرستادن پیام را از جمله ویژگی‌های سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت ذکر کرد.

به گفته این مقام مسوول، تعرفه‌های استفاده از سرویس SMS تلفن ثابت، توسط مجمع مخابرات ایران به تصویب رسیده و برای کمیسیون تنظیم مقرارت ارسال شده و پس از تصویب و ابلاغ از سوی آن کمیسیون و همچنین اخذ مجوزهای قانونی مورد نیاز، اجرایی خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران، تأکید کرد: بر اساس مصوبه مجمع مخابرات ایران، تعرفه ارسال پیامک از تلفن ثابت به تلفن ثابت، بسیار ارزان خواهد بود.

وی، خاطر نشان کرد: پس از تصویب تعرفه‌ها و همچنین اخذ مجوزهای قانونی، اجرای مراحل بعدی از طریق مزایده به شرکت‌های خصوصی داخلی توانمند اجرای این پروژه واگذار خواهد شد.

نجمی، در پایان، در خصوص برنامه‌های توسعه‌ فنی پروژه‌ ارسال SMS توسط تلفن ثابت، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم شود تا در صورت عدم امکان دریافت پیامک در دستگاه گیرنده، این پیام تبدیل به پیام صوتی شده و برای دستگاه مقصد ارسال شود.

  • ۸۶/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">