ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال smsهای ناموفق به کاربران مربوط میشود

| چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز پیام کوتاه امام خمینی (ره) شرکت ارتباطات سیار گفت: در حالی‌که استاندارد جهانی برای ذخیره پیام‌های کوتاه در مراکز smsc ، در صورت دسترس نبودن مخاطب تا 24 ساعت قابل تنظیم است، این امر در برخی مراکز مخابراتی کشورمان به علت حجم بالای پردازش، به 6 ساعت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس رستمی اظهار داشت: در ساعات پرترافیک و روزهایی مانند اعیاد و غیره که حجم SMS‌های ارسالی به شدت افزایش می‌یابد، زمان نگه‌داری پیام‌های کوتاه در مراکز مخابراتی کاهش داده می‌شود.

رستمی، تصریح کرد: عدم موفقیت در ارسال پیام‌های کوتاه، تا حدود 80 درصد مربوط به رفتار فرستنده‌ی SMS است. وی، خارج بودن مشترک ارسال‌کننده‌ی پیام کوتاه از پوشش شبکه، خاموش بودن گوشی، اشکالات فنی داخل گوشی و خطاهای سیستمی را از عواملی دانست که در به مقصد نرسیدن پیام به گیرنده تاثیر مستقیم دارد.

رییس مرکز پیام کوتاه امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: مساله‌ی سیگنالینگ و آنتن‌دهی نیز به مشکلات شبکه مربوط است که در حدود 20 درصد در پیام‌های کوتاه ارسالی ایجاد اختلال می‌کند.

رستمی، در ادامه در رابطه با بومی سازی مراکز smsc ، تاکید کرد: دانش نرم‌‌افزاری ایران در طول سال‌های اخیر در بسیاری از زمینه‌ها به پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده است؛ با این حال یک مساله‌ی اساسی در این میان مربوط به دانش سخت‌افزاری است که البته این نیز قابل حل است.

به گزارش سیتنا وی، وجود اختلالات اخیر در مرکز الغدیر، را تایید کرد و گفت: این مشکلی کوتاه مدت بود و در اثر این اختلال، SMSهای ارسالی یک ‌ساعت نسبت به سیستم جلوتر ثبت می‌شد که البته با تلاش کارشناسان، این معضل رفع شد.

  • ۸۵/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">