ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اروپا تیک‌تاک را ممنوع کرد

| دوشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۱، ۰۲:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه اروپا برنامه تیک‌تاک را به دلایل امنیت سایبری ممنوع کرد.
به گزارش سایبربان؛ به گفته کارشناسان، اگرچه برنامه تیک‌تاک (TikTok) در میان بخشی از کاربران محبوب است، اما پیامدهای امنیتی سایبری زیادی دارد و به همین دلیل است که در بین سیاست‌گذاران محبوبیت چندانی ندارد. پیش از این، دولت هند برنامه چینی را به دلیل مسائل امنیتی ملی ممنوع کرده بود و اکنون اتحادیه اروپا به شدت این برنامه را مورد انتقاد قرار داده است. دلیل اتحادیه اروپا برای این ممنوعیت، تهدید برنامه چینی برای امنیت سایبری ذکر شده است.

این تصمیم افراد زیادی را شوکه نکرد، زیرا اتحادیه اروپا تنها نهادی نیست که برنامه چینی را ممنوع کرده است. تیک‌تاک در حال حاضر حتی در کشورهایی مانند هند، پاکستان، بنگلادش و آذربایجان ممنوع شده است. اگرچه ایالات متحده آن را ممنوع نکرده، اما نزدیک به 20 ایالت این برنامه را به دلایلی ممنوع کرده‌اند.

البته نیروهای دفاعی آمریکا تیک‌تاک را به دلایل امنیتی ممنوع کرده است. کنگره ایالات متحده دستوری صادر کرد که تیک‌تاک نباید از سوی دستگاه‌های دولتی استفاده شود. اکنون، کارشناسان معتقدند که تصمیم اتحادیه اروپا چشم‌انداز رشد اپلیکیشن چینی را تحت تأثیر قرار داده است.

 

  • امنیت سایبری، دلیل اصلی ممنوعیت تیک‌تاک

اگرچه چندین اشکال در برنامه چینی تیک‌تاک وجود دارد که می‌تواند مبنایی برای ممنوعیت باشد، اما اتحادیه اروپا گفته است که این ممنوعیت به دلیل مسائل امنیتی سایبری است. با این وجود، پس از ممنوعیت، استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه چینی تیک‌تاک در تلفن‌های شرکت‌ها جرم محسوب می‌شود.

 

  • اتحادیه اروپا خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه

کمیسیون اروپایی ادعا کرد که این ممنوعیت برای نجات کاربران از حملات سایبری است. بیانیه رسمی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که هدف از این اقدام محافظت از کمیسیون در برابر تهدیدات و اقدامات امنیت سایبری است. کمیسیون همچنین مدعی شد که تیک‌تاک می‌تواند برای حملات سایبری علیه محیط شرکت خود مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

 

  • آیا آمریکا فشار آورد؟

فشار زیادی بر چین پس از بالون گیت (BalloonGate) وجود دارد، زیرا بنابر ادعای محققان غربی، پکن تلاش می‌کند از تأسیسات آمریکایی جاسوسی کند. این واکنش از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا صورت گرفته که به عنوان یک متحد می‌توانستند به درخواست دولت بایدن اقدامی برای ممنوع کردن تیک‌تاک انجام دهند. با این حال اتحادیه اروپا هرگونه گمانه‌زنی را رد کرده است.

اتحادیه اروپا تأیید کرد که این اقدام براساس قوانین و مقرراتی که برای افراد خود و شرکت‌های تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) وضع کرده، انجام شده است. این قانون به‌طور مشخص نشان می‌دهد که شرکت‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر، ملزم به انجام مدیریت ریسک و انجام حسابرسی خارجی و مستقل هستند که در مورد تیک‌تاک اتفاق نیفتاد.

  • ۰۱/۱۲/۰۸

تیک تاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">