ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از الکامپ انتقاد نکنید

| شنبه, ۷ مرداد ۱۳۸۵، ۰۸:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - بزرگراه فناوری - دوازدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی با ضعف‌های کوچک و قابل چشم‌پوشی برگزار شد. اگرچه از قبل و بعد از برگزاری الکامپ دوازدهم شاید کمتر مطبوعه و رسانه‌ای را بتوان یافت که مطلبی در جهت حمایت از این نمایشگاه کار کرده باشد. (البته ویژه‌‌نامه‌ها و سایت وابسته به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها را بالطبع باید از این موضوع مستثنی کرد.)

اما نکته این‌جاست که در واقع اشکالی به الکامپ دوازدهم نمی‌توان گرفت و این مطلب نیز قابل اثبات است. در طول هفته‌های گذشته انتقاداتی به نحوه عملکرد و مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی وارد شد که به اعتقاد نگارنده، انبوه انتقادات مذکور به‌دلایلی که در پی می‌آید وارد نیست.

شاید پاسخ به این سؤال بتواند موضوع را تا حدودی روشن کند. آیا می‌دانید چرا نمایشگاه جیتکس با تمام سروصدا و زرق‌وبرق خود و رشدی که همه‌ساله اعراب ادعای آن را دارند، باز هم نمی‌تواند جای نمایشگاه بزرگی هم‌چون سبیت (‌‌CeBIT) را بگیرد؟

یا آنکه حداقل رقیبی هرچند کوچک برای سبیت باشد؟

مگر غیر از این است که همگان اعتراف دارند که نمایشگاه جیتکس، خوب برگزار می‌شود و عرب‌ها نیز مدعی برگزاری بهترین نمایشگاه ICT ‌منطقه هستند؟ به این موضوع از جهات مختلفی می‌توان پاسخ داد که محور این بحث نیست. این‌جا منظور صرفا تفهیم وجود محدوده و سقفی از توانمندی‌ها در برگزاری یک رویداد بین‌المللی است.

صفحات تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ، جیتکس و سبیت را ورق بزنید و به آمار نگاه کنید تا گستره توانمندی هر نمایشگاه و دلایل تفاوت ایشان با یکدیگر برایتان آشکار شود.

به‌همین بازی فوتبال نگاه کنید. سقف آرزوهای ما تنها رسیدن به جام جهانی است و از آن به بعد هیچ. در این نوشتار به هیچ وجه قصد تضعیف و یا ترسیم فضای یاس را ندارم بلکه هدف پذیرش واقعیت و محدوده توان ما در برگزاری یک نمایشگاه است.

به مدیریت دولتی نمایشگاه الکامپ در واقع نمی‌توان بیش از این انتقاد کرد چون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی هرچه در توان داشت رو کرد و توان این شرکت نیز آن بود که دیدیم. فعالان بخش خصوصی (به استثنای آن یکی‌ها) تقریبا محسوس و غیرمحسوس به هر ترتیب و در دقیقه نود خود را به نمایشگاه الکامپ رساندند.

اگرچه در روز اختتامیه تنها مشکل مطرح از سوی متولی الکامپ، مسئله تهویه هوای سالن‌ها بود که برای الکامپ سیزدهم نیز قول داده شد تا تنها مشکل موجود مرتفع شده و الکامپ بی‌نقص و در اوج برگزار شود. زمانی که مدیریت نمایشگاه، مشکل الکامپ را تهویه سالن‌ها عنوان می‌کند، به‌راستی تصور می‌کنید، الکامپ سیزدهم چگونه برگزار خواهد شد و با این نوع نگاه چه انتظار دیگری را می‌توان در نظر گرفت.

از الکامپ انتقاد نکنید. تلخ یا شیرین، الکامپ ما همین است که دیدید.

  • ۸۵/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">