ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از وزارت ارتباطات جایزه بگیرید

| چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم تا به کمک بخش خصوصی، واگذاری تلفن همراه ، در سال جاری به روز شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی در بازدید نوروزی مدیران و کارکنان مجموعه وزارت، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه، ضمن بیان این مطلب افزود: خصوصی‌سازی مخابرات، یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در سال 86 برای اجرایی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این،تمامی مواردی که مربوط به تصدی‌گری در حوزه مخابرات بوده است، به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر فردی بتواند موردی از تصدی‌گری را در بخش مخابرات پیدا کند که به بخش خصوصی واگذار نشده است، از طرف وزارت ارتباطات به وی هدیه داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: البته در برخی از مناطق و علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز پیمانکاری برای واگذاری کارها پیدا نشده است.

سلیمانی با بیان این مطلب که وزارت ارتباطات، در بحث واگذاری مالکیت نیز، پیشتاز بوده است، گفت: در حال حاضر، وارد فاز اجرایی واگذاری مالکیتی مخابرات شده‌ایم و از آن جایی که سرمایه موجود در این حوزه، حدود 140 هزار میلیارد ریال است، باید مراقب افراد طمع کار باشیم و تلاش کنیم این کار، به درستی انجام شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا و برای انجام صحیح این کار، وزارت ارتباطات از تمامی پیشنهادها و نظرات سازنده در این زمینه استقبال می‌کند.

سلیمانی در خصوص دیگر برنامه‌های سال 86 نیز گفت: در سال جاری، بیش از 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری در بخش core، edge خواهد بود و میزان آن، طی سه سال آینده به حدود 12 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین، یکسان سازی کدها، خصوصاً در بخش تلفن ثابت و ارایه سرویس GPRS از سوی شرکت ارتباطات سیار، از دیگر برنامه‌ها در سال 86 است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخش دیگر از سخنان خود درباره دستاوردهای سال 85 نیز گفت: به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت در یک هزار و هفت شهر کشور، یکی از مهمترین دستاوردهای این وزارت در سال گذشته بوده است.

وی افزود: 9 شهر باقی مانده از 1016 شهر نیز در سه استان کشور واقع شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی دو ماه آینده، به روز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته و علی‌رغم انجام تعهدات از سوی پیمانکاران عمومی، واگذاری بیش از هفت میلیون تلفن همراه، به واسطه همراهی، همدلی و تلاش مدیران و کارکنان مجموعه وزارت ارتباطات، اجرایی شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و با در نظر گرفتن سیم کارت های واگذار شده از سوی ارتباطات سیار، اپراتور دوم و پیمانکار تالیا، بیش از 17 میلیون سیم کارت در سطح کشور توزیع شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در حال حاضر نزدیک به 40میلیون تلفن همراه و ثابت در کشور وجود دارد که 15 میلیون آن در دولت نهم واگذار شده است.

سلیمانی افزود: در حوزه اینترنت نیز در حال حاضر 26، STM1 در کشور فعال است که در صورت وجود متقاضی، ظرفیت افزایش آن به 40 STM1 نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم اکنون تعداد کاربران اینترنت در کشور، بیش از 12 میلیون نفر است و این در حالی است که براساس آمار موجود، تعداد افرادی که قابلیت و ظرفیت اتصال به اینترنت را در کشور دارند، نزدیک به 30 میلیون نفر هستند.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که طی سال گذشته 250 دانشگاه به اینترنت وصل شده‌اند گفت: در صورتی که این آمار در سازمان‌های بین المللی ثبت شود، رتبه کشورمان در این مجامع 20 تا 30 رتبه افزایش خواهد یافت.

سلیمانی در خصوص ارتباط مردمی در دولت نهم نیز گفت: طی یک سال گذشته بیش از پنج هزارنامه را شخصاً مطالعه و رسیدگی کرده‌ام و همچنین با بیش از یک هزار نفر نیز به صورت حضوری ملاقات داشته و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شده‌ام.

وی افزود: شرکت پست نیز طی یک سال گذشته توانست تعداد متوسط مرسوله را از هشت عدد در سال 84 به 5/13 عدد در پایان سال 85 برساند.

وی ادامه داد: شرکت پست بانک نیز منابع مالی خود را از 150 میلیارد تومان در سال 84 به 300 میلیارد تومان در سال 85 رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پست بانک، توانست برای نخستین بار در کشور، در یک هزار و 45 روستا حاضر و خدمات بانکی را به آن ها ارایه کند.

  • ۸۶/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">