ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسؤول کمیته‌ی امور صنفی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران گفت: با استفاده از بارکد ملی بر روی کلیه‌ی کالاهای ICT تمام مسوولیت‌های بعدی از قبیل کیفیت کالا ، خدمات پس از فروش و چگونگی ورود به کشور یک مسوول بیشتر نخواهد داشت و آن شرکتی است که «کد» متعلق به آن است .

«فرزاد فروردین» در گفت‌وگو با(ایسنا)، با اشاره به طرح شناسنامه‌دار کردن کالاهای ICT و با بیان این که استفاده از این بارکد در کلیه‌ی کالاهای ICT الزامی ‌است،گفت: این بار کد بر روی هر کالایی قرار بگیرد به راحتی می‌توان تشخیص داد که این کالا متعلق به کدام تولید کننده، توزیع کننده، و یا واردکننده است.

مسؤول کمیته‌ی امور صنفی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران یادآور شد: در این طرح به جای اعمال کنترل در گلوگاه‌ها و مبادی ورودی آن را به شکل وسیع تری در بازار انجام می‌دهیم و در حقیقت نظارت و کنترل عمومی‌تر می‌شود.

وی گفت: با وجودی که کنترل در مبادی ورودی شدیدتر است متاسفانه از راه‌های غیرقانونی و غیررسمی‌واردات به شکل قاچاق انجام می‌شود بنابراین کسانی که از این طریق اقدام به ورود کالا می‌کنند موفق تر از کسانی هستند که به صورت شفاف و قانونی اقدام به این کار می‌کنند.

بنابر این به اعتقاد ما این طرح جایگزین مناسب تری است برای کنترل‌هایی که امروزه در مبادی ورودی صورت می‌گیرد.

مسوول کمیته‌ی امور صنفی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران با اشاره به این‌که بحث شناسنامه دار کردن کالاهای ICT فقط مربوط به کالاهای وارداتی نیست یادآور شد: طبق این طرح، کلیه‌ی کالاهای تولیدی در این حوزه نیز شناسنامه دار می‌شوند که این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه و استفاده از یک روش علمی‌ و همخوان با مقررات بین المللی خواهد بود.

فروردین گفت: نگهداری این کد صرفا یک هزینه‌ی سالانه برای تولید کنندگان دارد که این هزینه را باید به مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات وابسته به وازرت بازرگانی بپردازند و واردکنندگان نیز باید کد ویژه‌ی خود را برای محصولاتشان از این مراکز دریافت کنند.

وی با بیان این که این طراح بر اساس روش استاندارد EAN صورت می‌گیرد ، گفت : این کد استاندارد 13 رقمی‌است که 3 رقم اول آن مخصوص هر کشوری است و در بقیه‌ی ارقام هر وارد کننده تولید کننده و توزیع کننده‌ای می‌تواند کد ویژه‌ای خود را داشته باشد و به تعداد مورد نیاز برای کالاهایش کد دریافت کند که برای کشور ما نیز سه رقم اول 626 می‌باشد.

  • ۸۴/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">