ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: استفاده از پابند و دستبندهای الکترونیکی متهمان یک ایده و نظر است و هنوز در مرحله آزمایشی است.

سردار مهدی معصوم بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجایی که هنوز در مورد استفاده از این ابزار الکترونیکی به جمع بندی نرسیده ایم، استفاده از آن عملیاتی نشده است؛ چرا که باید همه جوانب استفاده از آن را باید در نظر بگیریم؛ بنابراین اینکه اصل موضوع، رد یا تایید شود، باید بررسی شود.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اضافه کرد: شاید از این ابزار بتوان در راستای حبس زدایی استفاده کرد اما نیازمند کار کارشناسی بیشتری در این حوزه ایم؛ ضمن اینکه باید همه ذی نفعان اعم از جامعه، مجرم و سیستم عدالت کیفری را در این زمینه در نظر گرفت.
معصوم بیگی ادامه داد: اظهار نظر در مورد اینکه از این ابزار در آینده به صورت گسترده استفاده شود، زود است چرا که قبل از اجرای هر طرحی باید تمام مسائل را بررسی و منافع و مضرات آن را آسیب شناسی کرد .
به گزارش ایرنا موضوع استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی از سال 88 توسط مسئولان قوه قضاییه به منظور کنترل زندانیان و کاهش آسیب به خانواده زندانیان مطرح شده اما هنوز اجرایی نشده است.
این ابزارهای الکترونیکی از قابلیت رصد و ردیابی فرد در موقعیت های مختلف برخوردار است و با اتصال به سیستم موقعیت یاب جهانی می تواند موقعیت افراد را به صورت آنلاین (برخط) نمایش دهد و در صورت جدا شدن دستگاه از زندانی به سرور مرکزی، پیام ارسال می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">