ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده از پیام‌رسان‌ خارجی حق مردم است

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که چرا تلگرام برخلاف سخنان رئیس جمهوری در شرایط نزدیک به فیلترینگ قرار گرفته است، گفت: موضع دولت در خصوص فضای مجازی و استفاده از پیام رسان‌ها کاملا مشخص است. دولت به آزادی دسترسی به اطلاعات در این فضا هرچند که باید قوانینی هم رعایت شود، اعتقاد دارد اما اینکه رقابت میان اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد و اینکه دولت برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گام‌های حمایتی برداشت لازم بود اما دولت از سوی دیگر موضعش در برابر فیلترینگ هم مشخص است.

وی افزود: اینکه پیام رسان داخلی هم در کنار پیام‌رسان‌های خارجی وجود داشته باشد از نظر دولت مشکلی ندارد اما اینکه یک شهروند ما بخواهد از پیام رسان‌های خارجی استفاده کند را ما در چارچوب منشور حقوق شهروندی، حق آن شهروند می‌دانیم.

به گزارش ایسنا نوبخت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه موضع دولت درباره طرح کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر این‌که مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی بر عهده صداوسیما قرار گیرد، چیست؟ گفت: اطلاع نداشتم که چنین طرحی در مجلس مطرح شده، قطعا اگر این طرح در مجلس بخواهد تصویب شود، دولت نماینده خود را خواهد فرستاد اما تاکنون این موضوع در هیئت دولت مطرح نشده بود که بخواهم از سوی دولت نظری را بیان کنم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">