ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امارات از افسران سایبری ایالات‌متحده علیه خود آمریکا استفاده می‌کند.
به گزارش سایبربان به نقل از واشنگتن‌پست؛ جان هادسون از خبرنگاران واشنگتن‌پست اخیراً فاش کرد که مقامات اطلاعاتی ایالات‌متحده به این نتیجه رسیده‌اند که امارات متحده عربی با هک کردن رایانه‌های ایالات‌متحده در سیستم سیاسی آمریکا دخالت کرده است.

جان می‌نویسد، سه نفر که یک گزارش محرمانه را خوانده بودند و به‌شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا درباره اطلاعات طبقه‌بندی‌شده صحبت کنند، گفتند که فعالیت‌های منتسب به امارات در این گزارش فراتر از دخالت صرف است.

وی افزود: یکی از وقیحانه‌ترین سوءاستفاده‌ها شامل استخدام سه مقام اطلاعاتی و نظامی سابق ایالات‌متحده برای کمک به امارات متحده عربی برای جاسوسی از مخالفان، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های آمریکایی بود. دادستان‌های ایالات‌متحده در پرونده‌های حقوقی عمومی گفته‌اند که این افراد به امارات متحده عربی کمک کردند تا به رایانه‌های ایالات‌متحده و سایر کشورها نفوذ کند.

اما این امر همچنین یادآور این است که امارات متحده عربی به دنبال تبدیل‌شدن به قدرتی در فضای سایبری بوده است و از سلاح‌های سایبری استفاده مشکوک کرده است ازجمله اینکه از نیروهای آمریکایی سابق برای جاسوسی علیه خود ایالات‌متحده استفاده کرده است.

روث بن غیات، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت: شاید یک رژیم استبدادی (امارات متحده عربی یک دیکتاتوری سلطنتی در نظر گرفته می‌شود) درنهایت شریک قابل‌اعتماد برای یک دموکراسی نباشد!

 

پروژه ریون

سه مقام سابق آمریکایی به نام های مارک بایر، رایان آدامز و دانیل گریک به اتهامات خود مبنی بر کمک هکری به امارات اعتراف کردند. آن‌ها بخشی از یک پروژه مخفی امارات متحده عربی به نام پروژه ریون (Project Raven) بودند که کریس بینگ و جوئل شکتمن از خبرنگاران رویترز برای اولین بار در سال 2019 در مورد آن گزارش دادند.

هکرهای سابق دولت ایالات‌متحده تحت پروژه ریون، به سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در جاسوسی از روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر، دولت‌های رقیب و مخالفان و حتی جاسوسی از آمریکا کمک کردند.

این خط همچنان ادامه دارد. همین ماه گذشته، کریگ ویتلاک و نیت جونز گزارش دادند که در طول هفت سال گذشته، نزدیک به 300 بازنشسته ارتش آمریکا به دنبال مجوز فدرال برای کار در امارات بوده‌اند.

این شامل مشاوران امنیت سایبری نیز می‌شود. گرچه رئیس ضد جاسوسی سیا سال گذشته به مأموران بازنشسته آمریکایی هشدار داده بود که مهارت‌های خود را به قدرت‌های خارجی نفروشند، اما نظامیان آمریکایی با تجربه جنگ سایبری با این نوع محدودیت‌ها مواجه نشده‌اند.

  • ۰۱/۰۸/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">