ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استقبال از جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص)

| چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۸۶، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور رئیس سازمان ملی جوانان و دبیر جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص) با بیان این‌که تعداد 1500 وبلاگ در این جشنواره ثبت شده است، گفت: جوانان تعداد زیادی وبلاگ اختصاصی درباره پیامبر اعظم (ص) راه‌ اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سید حمید حسینی در نشست خبری که امروز در ساختمان سازمان ملی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص) برنامه‌ای فرهنگی و هنری است که از سوی سازمان ملی جوانان و با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و با استفاده از ظرفیت بالای شبکه جهانی اینترنت، جذابیت و کاربرد گسترده آن در میان نسل جوان به صورت فراگیر برگزار شد.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: آشناسازی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با سیره، شخصیت و رهنمودهای پیامبر اعظم (ص)، ایجاد زمینه مناسب برای تولید آثار متعدد فرهنگی و هنری در رابطه با شخصیت آن حضرت، بزرگداشت شایسته سال پیامبر اعظم (ص)، ایجاد پایگاهی جذاب و پرمطلب در شبکه اینترنت که به صورت اختصاصی آثار جوانان را در رابطه با پیامبر (ص) ارائه می‌کند، ترویج فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از شبکه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و شناسایی جوانان هنرمند و فعال در عرصه اینترنت و ایجاد ارتباط با همکاری با آنان، اهداف این جشنواره است.

حسینی با بیان این‌که این جشنواره از 17 مردادماه سال گذشته آغاز و 6 اسفند این سال به پایان رسید، اظهار داشت: جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص) ویژه جوانان و در 12 بخش که شامل 19 رشته مختلف فرهنگی و هنری شعر، عکاسی، نماهنگ، وبلاگ‌نویسی، گرافیک، چهل حدیث، کاریکاتور، داستان کوتاه، آموزش الکترونیکی، فیلم کوتاه، خوشنویسی و کتابخوانی برگزار ‌شد.

وی به آثار ارسالی در رشته‌های مختلف مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و 117 شعر، 2 هزار و 530 عکس، یک هزار و 498 وبلاگ، 2 هزار و 396 گرافیک، 261 نماهنگ، یک هزار و 399 چهل حدیث نویسی، 558 کاریکاتور، 874 داستان کوتاه، 85 فیلم کوتاه و 659 خوشنویسی به این مسابقه ارسال شد.

مشاور رئیس سازمان ملی جوانان ادامه داد: 2 هزار و 10 نفر در آموزش الکترونیکی شرکت کردند و از صفحه کتابخوانی نیز 11 هزار و 197 بازدید کردند.

وی آدرس سایت این مسابقه را WWW.PAYAMBAR.IR نام برد و افزود: حدود 20 هزار نفر در این مدت عضو این سایت شدند.

حسینی به ویژگی جشنواره الکترونیک اشاره کرد و گفت: این جشنواره هیچوقت تعطیلی نداشت. امکانات چت و گفت‌وگو نیز فراهم شد و تمام اطلاعات جشنواره در اختیار همگان بود و هر فرد می‌توانست امتیاز خود را در مقایسه با دیگران ببیند.

وی در مورد بخش کاریکاتور جشنواره نیز اظهار داشت: شاید برای همه سوال باشد که مگر می‌توان در موضوعی مقدس و مثبت کاریکاتور داشته باشیم که دلیل ما این است که این کار پاسخی به کاریکاتوریست‌های دانمارکی باشد. این مسابقه را با عنوان دشمنان آفتاب برگزار کردیم و درباره دشمنان پیامبر اعظم (ص) کاریکاتور ارسال شده است.

دبیر جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص) از همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این جشنواره نیز نام برد و گفت: در برپایی این جشنواره‌ها نهادهای مختلفی حضور داشتند و داوری آثار نیز به افراد متخصص داده شد به عنوان مثال داوری در مورد خوشنویسی به انجمن خوشنویسان، شعر به دفتر شعر جوان و کاریکاتور به خانه کاریکاتور ایران سپرده شد.

وی درباره هزینه کل این مسابقه الکترونیکی آماری ارائه نداد اما هزینه فنی برای راه‌اندازی سایت را کمتر از 8 میلیون تومان ذکر کرد.

حسینی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره الکترونیکی پیامبر اعظم (ص) روز جمعه 17 فروردین با حضور رئیس سازمان ملی جوانان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت‌کنندگان این مسابقه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

  • ۸۶/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">