ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان ملل متحد از ایجاد نهاد بین المللی دیده بان هوش مصنوعی مانند آژانس هسته ای حمایت میکند.
به گزارش سایبربان،دبیرکل سازمان ملل از پیشنهاد برخی مدیران هوش مصنوعی برای ایجاد یک نهاد ناظر بین المللی هوش مصنوعی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کرد.

فناوری هوش مصنوعی مولد از شش ماه پیش که چت جی پی تی (ChatGPT) راه اندازی شد، مردم را شیفته خود کرده و به سریع ترین اپلیکیشن محبوب حال حاضر تبدیل شده است. هوش مصنوعی همچنین به کانون نگرانی در مورد توانایی خود در ایجاد تصاویر جعلی و دیگر اطلاعات نادرست تبدیل شده است.

هشدار محققان در مورد هوش مصنوعی به شدت رو به افزایش است. از اینرو گوترش به خبرنگاران گفت: ما باید این هشدارها را جدی بگیریم.

آنتونیو گوترش اعلام کرده است که قصد دارد کار خود را تا پایان سال در یک نهاد مشورتی هوش مصنوعی سطح بالا آغاز کند تا به طور منظم عملکرد هوش مصنوعی را بررسی کند و توصیه هایی را در مورد چگونگی هماهنگی هوش مصنوعی با حقوق بشر و حاکمیت قانونی ارائه دهد.

او در ادامه افزود: من از این ایده که ما میتوانیم یک آژانس هوش مصنوعی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشیم، استقبال میکنم.

گوترش گفت که چنین ایده ای میتواند بسیار جالب باشد اما اشاره کرد که تنها کشورهای عضو میتوانند آن را ایجاد کنند، نه دبیرخانه سازمان ملل متحد.

  • ۰۲/۰۳/۲۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">