ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسنودن اسکاتلند را به هم ریخت

| يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

مقامات ارشد دولتی در اسکاتلند تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته اند، تا در مورد اطلاعات خود از وجود یک واحد مخفی پلیس که از ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم جاسوسی می کند، توضیح دهند.
فارس- اسناد جدیدی که هفته قبل توسط ادوارد اسنودن فاش شد نشان می دهد مرکز یاد شده به نام Scottish Recording Centre عملیات کنترل و نظارت مخفی بر مردم اسکاتلند را به اجرا گذاشته اند. این مرکز تنها یکی از مراکز موجود در بریتانیا است که در قالب یک برنامه مخفی به نام شیر سفید یا MILKWHITE فعالیت می کند. با اجرای این برنامه تمامی ارتباطات اینترنتی کاربران انگلیسی به صورت فله ای توسط جاسوسان دولتی در این کشور و در راس آنها ستاد ارتباطات دولت انگلیس جمع آوری می شود. تا قبل از افشاگری های اخیر اسنودن تعداد اندکی در اسکاتلند از وجود مرکز ضبط داده ها یا Recording Centre اطلاع داشتند. پس از افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های سایبری و مخابراتی دولت های آمریکا و انگلیس، رسانه های اسکاتلندی تلاش کردند اطلاعاتی در مورد وجود مرکزی مشابه در این کشور جمع آوری کنند. اما چندان موفق نبودند.

  • ۹۵/۰۳/۳۰

ادوارد اسنودن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">