ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسنودن: تبعید معنای خود را از دست می‌دهد

| شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

ادوارد اسنودن از طریق ارتباط اینترنتی در نشستی در موزه اوکلند در کالیفرنیا در مورد موضوعات مختلف مربوط به فناوری اطلاعات شرکت کرد و به سوالات حضار پاسخ داد.

به گزارش فارس به نقل از ونچربیت، وی گفت که وقت چندانی برای اجرای بازی پوکمون گو صرف نکرده، اما معتقد است بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی که در پیوند با جهان واقعی اجرا می‌شوند امسال بسیار تاثیرگذار خواهند بود. به گفته وی این بازی ها بر نگرش انسان ها به جهان و نحوه تعامل آنها با یکدیگر تاثیر می گذارند.

به اعتقاد اسنودن واقعیت افزوده پدیده‌ای است که در آغاز برای رفتن به بیمارستان یا یک مصاحبه شغلی به افراد کمک می کند، اما در آینده از آن می توان برای کسب اطلاع از سوابق سیاسی افراد، تحولات کشورها، محل زندگی افراد، محل برگزاری نشست های مختلف، افزایش تاثیرگذاری، اطلاع از رویدادهای مختلف و غیره استفاده کرد.

اسنودن پیش بینی کرد که واقعیت افزوده از گوشی ها به دستگاه های هولولنز و سپس به عینک های ساده منتقل می شود و به بخشی از زندگی انسان ها مبدل می شود و در این شرایط افراد یکدیگر را به شیوه ای متفاوت خواهند دید. وی اظهار نگرانی کرد که این فناوری به ابزاری برای اعمال دیکتاتوری اکثریت و سواستفاده و آزار مبدل شود.

وی افزود: فناوری مفهوم افشاگر بودن یا یک ناراضی سیاسی بودن را هم تغییر داده، زیرا وی امروزه با استفاده از ربات ها قادر به ملاقات با دیگران است و شاید این امر در آینده با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده تسهیل شود. همین امر باعث می شود تبعید ناراضیان سیاسی به عنوان ابزار اعمال فشار قابلیت خود را از دست بدهد، زیرا آنان می توانند با حضور مجازی به جای حضور فیزیکی فعالیت های مدنظرشان را انجام دهند.

  • ۹۵/۰۸/۲۹

ادوارد اسنودن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">