ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسکایپ متحول می‌شود

| سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مایکروسافت قصد دارد اسکایپ را به یک اپلیکیشن پیام رسان با قابلیت‌های تازه‌ بدل کند.

به گزارش ایرنا از نشریه تایم، درست است که اسکایپ یکی از اولین اپلیکیشن‌های تماس اینترنتی راحت و ارزان در سراسر دنیا است، اما محبوبیتش با فعالیت واتس‌آپ، تلگرام، جی چت و همینطور قابلیت قدرتمند پیام رسان فیس‌بوک روز به روز کمتر می‌شود.
حال مایکروسافت می‌گوید که اسکایپ قرار است به چیزی «بیش از یک اپلیکیشن چت» بدل شود.
برنامه شرکت آمریکایی مایکروسافت که در سال 2011 اسکایپ را تنها به قیمت هشت و نیم میلیون دلار خرید، این است که آن را تبدیل به یک اپلیکیشن چند رسانه‌ای و با قابلیت‌ تعاملی بیشتر بین کاربران بدل کند.
نسخه جدید اسکایپ به 'کورتانا'، دستیار و سخنگوی مجازی مایکروسافت و همینطور به برخی اپلیکیشن‌های دیگر این امکان را می‌دهد که با اسکایپ ادغام شوند. حال دیگر می‌توان از اسکایپ بلیط هواپیما خرید، هتل رزرو کرد و یا به تماشای ویدئو پرداخت.
به گزارش کوارتز، این تغییرات بزرگترین تغییرات عمر 13 ساله اسکایپ به شمار می‌رود.
قرار است که کورتانا مانند واسطه‌ای بین اسکایپ و سایر اپلیکیشن‌ها عمل کند. به عنوان مثال ممکن است وقتی در اسکایپ مشغول چت یا صحبت هستید از کورتانا یک پیغام دریافت کنید که آیا می‌خواهید آدرس رستوران‌های اطراف را بدانید؟ همچنین کورتانا برخی از ترجیحات موقعیتی شما را مثل هتلی که معمولا در آن اقامت می‌کنید یا نوع سرویس هواپیمایی شما را به خاطر می‌سپارد و ممکن است در اسکایپ به شما پیغام دهد که آیا مایل به استفاده مجدد از آنها هستید یا نه.
فیس‌بوک هم چندی پیش اعلام کرده بود که اپلیکشن‌های خدماتی (مثل رزرو هتل یا درخواست تاکسی) را در بخش مسنجرش لحاظ کرده است.

  • ۹۵/۰۱/۱۷

اسکایپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">