ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انجمن کارفرمایان فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ (ICT‬استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به رییس جمهوری ، خواستار لغو بخشنامه اخیر تعرفه پهنای باند اینترنتی شد.

در این نامه که به امضای رییس انجمن ‪ ICT‬استان اصفهان رسیده است و روز یکشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی در اصفهان قرار گرفت نسبت به افزایش تعرفه‌های پهنای باند اینترنت انتقاد شده است.

در این نامه که همراه با جدول قبلی و جدید تعرفه پهنای باند اینترنت ارایه شده از رییس جمهوری تقاضا شده است که ضمن پیگیری مجدانه موضوع با صدور دستور لغو بخشنامه اخیر تعرفه پهنای باند از تضییع حق شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی(‪ (ISP‬جلوگیری کند.

در این نامه آمده است: اکنون با افزایش ناگهانی و بی‌منطق پهنای باند اینترنتی بیش از ‪ ۸۰‬درصد از شرکتهای فعال ‪ ISP‬در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند و دیگر نمی‌توان به سطح کیفیت توجهی داشت.

در ادامه نامه تاکید شده‌است: این روش حمایت از بخش خصوصی شایسته نیست که در یک زمان تعرفه را کاهش می‌دهند و بعد که شرکتها پهنای باند خود را افزایش می‌دهند می‌گویند تعرفه گران شده است.

انجمن ‪ ICT‬اصفهان این سوال را مطرح کرده است که چگونه می‌توان در شرایطی که با مصاحبه‌های گوناگون جو جامعه ملتهب می‌شود و بعد بر خلاف آن جنجالها، تعرفه افزایش می‌یابد، با آرامش به فعالیت تجاری پرداخت.

انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان با اعتراض به اینکه چرا فقط افزایش تعرفه‌ها شامل پهنای باند کمتر از دو مگا بیت بر ثانیه شده است این نکته را یادآوری کرد که بیشتر شرکتهای ‪ ISP‬از پهنای باند کمتر از دو مگا بیت استفاده می‌کنند.

در این نامه با بررسی روند کاهش تعرفه پهنای باند اینترنتی توسط شرکت ارتباطات داده‌ها آمده است: در آغاز سال جاری با کاهش تعرفه‌ها شرکتهای ‪ISP‬ قیمت کارتهای اینترنتی خود را کاهش و میزان پهنای باند اینترنت خود را به منظور ارتقا کیفیت خدمات افزایش دادند.

در ادامه نامه آمده است: هفته گذشته بدون‌اطلاع قبلی، تعرفه اینترنت برای پهنای باند کمتر از دو مگا بیت بر ثانیه از سوی شرکت ارتباطات داده‌ها افزایش یافت ودر قبوض شرکتها اعمال شد و شرکتها موظف شدند مابه‌التفاوت تغییر قیمت از آغاز سال تا به حال را نیز پرداخت کنند.

انجمن ‪ ICT‬اصفهان با اشاره به اینکه هیچ گاه قوانین مالی دولت عطف به گذشته نمی‌شود تصریح کرد: این در حالی است که اکثر شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی بر اساس قیمتهای کاهش یافته برای هزینه‌های شش ماه خود برنامه‌ریزی کرده و قیمت کارتهای اینترنتی خود را کاهش داده‌اند و دیگر امکان افزایش آن نیست.

انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان با نامیدن رییس جمهور به عنوان " حامی ستم دیدگان" از وی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

رونوشتی از این نامه برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات داده‌ها نیز ارسال شده است.

  • ۸۴/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">