ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اظهار نظرهای دو پهلو درباره پاساژ علاءالدین

| چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

وقتی قانون از بالا به پایین اجرا شود، مطمئناً در بهترین شرایط است. برخورد با دانه‌درشت‌ها و یقه‌سفیدها بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه‌ای می‌تواند آغازی باشد برای برخورد با تخلفات گسترده‌ای که سالیان سال است در زمینه ساخت‌وساز باب شده است.

به گزارش فارس، مقابله با تخلف در کلان شهر تهران تحسین برانگیز است مخصوصا اگر این برخورد با دانه درشت‌های باشد که فکر می کنند شهر را خریده و بر آن حکمرانی می کنند.

جلوگیری از تضییع حقوق مردم در زمینه‌های مختلف شهری مثل ساخت‌وساز از رویکردهای اصلی شهرداری است که مسئولان ارشد شهرداری با برخوردی که با تخلف علاء الدین انجام دادند روح امید را در شهر دمیدند و مردم امیدوار شدند که با متخلفان به سخت ترین شکل ممکن برخورد می شود.

برخورد با چنین افرادی می‌تواند یک حرکت کاملا ارزشی قلمداد شود؛ حرکتی که واقعا قابل تحسین است. این حرکت می‌تواند آغازی باشد برای برخورد با تخلفات گسترده‌. ،به نظر می رسد بهتر است مسئولان ارشد شهرداری تهران در اظهار نظرهای خود در خصوص علاء الدین دقت کنند و موضوعات را شفاف مطرح کنند نه اینکه در 3 دی در رسانه‌ها اعلام، می کنند شهردار منطقه 11 دو بار استعفا داده و علت این کار حضور در آزاده راه تهران شمال بوده و بعد در اظهار نظری دیگر از همین مدیر اعلام می شود شهردار منطقه برکنار شده و یکی از علل برکناری تخلف در علاء الدین بوده است.

البته گفته شده که اعتمادی حدود ۶ ماه در شهرداری بوده و قبل از آن فرد دیگری سکان اداره این منطقه را برعهده داشته است و حال معلوم نیست کدام شهردار برکنار و کدام شهردار استعفا داده است؟

این اظهار نظرهای 2 پهلو باعث ایجاد شبه می شود و باعث می شود این کار ارزشمند زیر سوال برود. یا در جای دیگری معاون قالیباف با صراحت اعلام می کنند تخریب در کار نبوده و پلمب شده و شاید با علاء الدین توافق کنیم.

اگر قرار بود توافقی شود باید قبل از تخریب می شد و وقتی کمیسیون ماده 100 و دیوان عدالت اداری رای بر تخریب داده اند بهتر است هر چه سریعتر حکم اجرا شود و مردم با اطمینان بیشتری با بلدیه برخورد کنند و بدانند که قانون به صورت کامل اجرا می شود.

درست است اگر طبقه 7 علاء الدین تخریب شود مالکانی متضرر می شوند باید گفت که جبران این ضرر بر‌عهده کسانی است که واحدهای این اماکن را فروخته‌اند .

از 8 سال پیش حاجی علاء الدین با پشتی گرم در تهران تخلفات گسترده‌ای انجام می داد و حتی در روزی که قرار بود حکم اجرایی شود به شمال رفت و به گفته کسبه گفته هیچ کاری نمی توانند انجام دهند و اگر تخریب صورت گرفت من حتما ریشم را می تراشم.

در روزی که تخریب چند واحد انجام شد و الباقی کار رها شد مالکان بسیار شاکی بودند و اظهار نظر معاون قالیباف که به خبرنگاران گفت فردا نیایید از من سوال کنید چرا تخریب نشد شاید توافق کنیم اگر توافق منجر به صدور پروانه شود تخریبی صورت نمی گیرد و این اظهار نظر بسیار شک برانگیز بود.

به نظر می رسد معاون شهرسازی که بخش عمده ای از وظایفش رسیدگی به تخلفات شهرسازی در شهر است رای کمیسیون ماده 100 و دیوان عدالت اداری برایش چندان مهم نیست که اعلام می‌کند باید با علاء الدینی ها جلسه بگذاریم باز هم اعلام می کنم شاید تخریبی انجام نشود.

اینکه شهرداری با تخلف به این بزرگی برخورد کرد بسیار شایسته و قابل تقدیر است ولی بهتر است در اطلاع رسانی در این خصوص مسئولان شهرداری با آگاهی کامل رفتار کنند تا مردم اطمینان خود را به این نهاد ارزشی از دست ندهند.

  • ۹۳/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">