ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتصاب نویسندگان هالیوود: هوش مصنوعی سارق است

| يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن فیلمنامه‌ها است و در این راستا نویسندگان دست به اعتصاب زدند.
به گزارش فارس به نقل از سی‌ان‌ان، اختلاف بر سر هوش مصنوعی یکی از چندین موضوعی است که نویسندگان سینما و تلویزیون هالیوود را به اعتصاب کشاند و اولین توقف کار در 15 سال گذشته را رقم زد.

دهه‌ها است نویسندگان هالیوود  فیلمنامه‌های علمی تخیلی می‌نویسند که نشان می‌دهد ماشین‌هایی دنیا را در دست گرفته‌اند. اکنون، آنها برای اینکه مطمئن شوند ربات‌ها بی کارشان نمی‌کنند اعتصاب کردند.

اختلاف بر سر هوش مصنوعی یکی از چندین موضوعی است که نویسندگان سینما و تلویزیون هالیوود را به اعتصاب سوق داد. هوش مصنوعی در هالیوود، در رفع چین و چروک صورت مجریان مسن، حذف فحاشی بیش از حد دیالوگ بازیگران و کمک به ساخت فیلم‌های کوتاه انیمیشن مفید بوده است. علاوه بر این، برخی از نویسندگان نیز شروع به بررسی استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت فیلمنامه ها کرده اند.

اما نویسندگان می ترسند که توسط هوش مصنوعی کنار گذاشته شوند یا در اولویت های بعدی قرار گیرند. به عنوان مثال، استودیوها به جای اینکه برای نوشتن پیش نویس اول نویسندگان را استخدام کنند، شاید آنها را برای انجام پیش نویس دوم به کار گیرند که هزینه کمتری دارد.

 انجمن نویسندگان آمریکا پیشنهادی ارائه کرد مبنی بر اینکه هر چیزی که توسط یک سیستم هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی ایجاد می شود، نباید به عنوان مطالب ادبی در نظر گرفته شود. در اصل، اگر یک مدیر استودیو یک فیلمنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای بازبینی در اختیار نویسنده قرار دهد، نمی‌تواند به نویسنده با نرخ پایین‌تری برای بازنویسی کار دستمزد بدهد.

این اتحادیه همچنین مدعی است که از فیلم نامه های فعلی نباید برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود، زیرا ممکن است منجر به سرقت مالکیت معنوی شود.

آن ها می خواهند که هوش مصنوعی از کسب و کار نوشتن فیلمنامه دور باشد و سعی در جایگزینی نویسندگان نکند.

  • ۰۲/۰۲/۱۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">