ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام آمادگی مرکز ماهر برای مهار Regin

| سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای 'ماهر' اقدامات پیشگیرانه و واکنشی را به منظور مقابله با بدافزار رجین را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، پیرو اعلام وجود بد افزار رجین در بسیاری از کشورها از جمله احتمال وجود آن در فضای سایبرکشور ، مرکز ماهر در سازمان فناوری اطلاعات ایران اقدامات پیشگیرانه و واکنشی برای مقابله با آن را آغاز و به زودی راهنمایی های لازم را در سطح کشور برای سازمانهای مختلف ارائه خواهد کرد.

براساس این گزارش، شرکت امنیت سایبری سیمانتک روز یکشنبه هفته جاری از وجود بدافزار رجین خبر داد.

این شرکت امنیت کامپیوتر یک گزارش 22 صفحه ای و یک پست در وبلاگ در مورد بدافزار Regin منتشر کرد که تحت عنوان یک پلتفورم جاسوسی سایبری قوی شرح داده شده است که می تواند بسته به نوع داده های مورد نظر، سفارشی سازی شود.

این بدافزار با ماژول های متفاوت سفارشی سازی شده برای سرقت انواع خاص اطلاعات، غالباً شرکت های مخابراتی، کسب و کارهای کوچک و افراد شخصی را هدف قرار داده است. سیمانتک حدود 100 نهاد را در 10 کشور کشف کرده است که توسط Regin آلوده شده اند که اغلب آنها در روسیه و عربستان سعودی قرار دارند. اما در مکزیک، ایرلند، هند، افغانستان، ایران، بلژیک، اتریش و پاکستان نیز مواردی از آلودگی به این بدافزار مشاهده شده است.

بدافزار' regin یا رجین' پس از نفوذ به کامپیو تر می تواند از صفحات اسکرین شات بگیرد، رمزهای عبور را بدزدد و فایل های حذف شده را پیدا کند.

گفته می شود شبکه های کامپیوتری در کشورهای روسیه، عربستان سعودی و ایرلند، بیش از سایر کشورها هدف این بدافزار قرار گرفتند.

به گزارش منابع خبری این بدافزار به کامپیوتر نهادهای دولتی، شرکت های تجاری و اشخاص حقیقی نفوذ کرده است.

شرکت سیمانتک، همان شرکتی است که چند سال پیش از گسترش کرم اینترنتی استاکس نت خبر داد. گفته می شود این ویروس توسط آژانس های جاسوسی غربی ساخته شده و بسیار پیچیده تر از ویروس استاکس نت است که از سوی هکرهای دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2010 برای هدف قرار دادن برنامه هسته ای ایران ساخته شده بود.

این شرکت اعلام کرد: پیچیدگی این بدافزار نشان می دهد که یک دستگاه جاسوسی پشت این پروژه بدافزاری سایبری است. با توجه به سطح مهارت طراحان و زمانی که صرف توسعه و طراحی بدافزار شده، به نظر می آید یک نهاد دولتی در غرب این ویروس را طراحی کرده باشد.

سیمانتک بزرگترین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی برای رایانه های شخصی در دنیا است.

  • ۹۳/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">