ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح نمایشگاه مجازی کتب الکترونیکی

| دوشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر شبکه اطلاع‌رسانی رزنت گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه مجازی کتاب‌های الکترونیکی از سه‌شنبه در آدرس اینترنتی

‪ WWW.iingroups.com/ebook‬گشایش می‌یابد.

"حمیدرضا صنیعی" در مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه در خصوص این جشنواره و نمایشگاه افزود: این جشنواره و نمایشگاه که توسط شرکت مهندسی رزسیستم برگزار می‌شود، تمامی کشورهای خاورمیانه را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: کشور ایران، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، اردن، لبنان، کشورهای شمالی آفریقا، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قادر به بازدید و خرید از این نمایشگاه هستند.

بازدید از این نمایشگاه که تا تیرماه برپاست، برای عموم آزاد است.

صنیعی ادامه داد: حدود ‪ ۳۰۰‬ناشر بین‌المللی، کتاب‌های الکترونیکی خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند و بیش از ده هزار عنوان کتاب علمی، پزشکی، تخصصی، کاربردی و صنعتی در نمایشگاه مجازی عرضه شده است.

مدیر شبکه اطلاع رسانی رزنت بیان داشت: از میان مهمترین ناشران دنیا که در این نمایشگاه شرکت دارند می‌توان به "اسپرینگر" که بیش از ‪ ۲۸‬درصد کتب علمی دنیا را عرضه می‌کند با ‪ ۹‬هزار عنوان، "تیلر و فرانسیس" با بیش از ‪ ۱۴‬هزار عنوان و "جون ویلی" با ‪ ۳۰۰‬عنوان کتاب اشاره کرد.

این کارشناس اظهار داشت: در این نمایشگاه تقریبا تمامی کتاب‌هایی که به صورت چاپی در دنیا منتشر می‌شود، به صورت الکترونیکی در دسترس دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صنایع و وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.

مسوول برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: از جمله این کتاب‌ها کتب اصلی درسی دنیا، کتاب کمک درسی یا تحقیقاتی، کتب مرجع الکترونیکی، "هند بوک‌ها" مهمترین کتاب‌های مورد استفاده دانشجویان، مهمترین کتاب‌های مورد نیاز محققین در دوره دکترا و فوق لیسانس در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیر شبکه اطلاع‌رسانی رزنت در خصوص تجربه استفاده از کتب الکترونیکی گفت: به دلیل استقبال دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دنیا و نیز سیاست ناشرین بین‌المللی در عرضه همزمان کتاب‌های الکترونیکی با کتاب‌های چاپی، هم‌اکنون اکثر ناشرین دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، چین، کره جنوبی، تایوان، تایلند و هند از کتب الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی از مهمترین ویژگی‌های کتب الکترونیکی به امکان جستجوی کتاب‌های الکترونیکی و متن‌های آنها، خرید کتاب‌های بیشتر و دسترسی به دهها هزار عنوان کتاب با بودجه موجود، قیمت پایین کتب الکترونیکی نسبت به کتب چاپی و دسترسی همزمان صدها نفر به یک کتاب اشاره کرد.

  • ۸۶/۰۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">