ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش سرقت موبایل در تهران

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ق.ظ | ۰ نظر

در طی ماه‌های اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی از سرقت موبایل در تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور به گوش می‌رسد.

سارقان عموما با استفاده از موتور‌سیکلت موبایل‌های هوشمند شهروندان را سرقت کرده و سپس به راحتی در جنب یا داخل برخی بازارهای موبایل به فروش می‌رسانند. افزایش آمار سرقت‌های موبایل (که بسیاری از آنان به دلیل ناامیدی مال‌باختگان از پیدا شدن گزارش و پیگیری نمی‌شوند)، لزوم برخورد با سارقان و به خصوص مالخرها را یادآور می‌شود.

برخی سارقان در هنگام سرقت موبایل صدمات جبران‌ناپذیری به مال‌باختگان وارد کرده و در مواردی با چاقو آنها را تهدید یا ضرباتی وارد کرده‌اند.در تازه‌ترین گزارش در این مورد رییس کلانتری 109 بهارستان از دستگیری سارق موبایل‌قاپی خبر داد که مال‌باختگان را با اسپری اشک‌آور مصدوم می‌کرد. به گزارش «ایسنا» اواخر مهرماه امسال عوامل گشت کلانتری 109 بهارستان در حین گشت‌زنی متوجه سر و صدای خانمی و کشیده‌شدن وی توسط راکب یک موتورسیکلت روی زمین شدند که در بررسی اولیه مشخص شد که راکب موتور قصد قاپیدن گوشی وی را داشت.وی با بیان اینکه ماموران دریافتند که «محمدرضا» 21 ساله سابقه شرارت و سرقت نیز در پرونده خود دارد، گفت: این فرد پس از دلالت به کلانتری، اعتراف کرد که در حال مستی، قصد سرقت گوشی همراه را داشت.رییس کلانتری 109 بهارستان با بیان اینکه این متهم در ادامه معترف شد که برای قاپیدن گوشی شهروندان در سطح شهر تردد کرده و وقتی که مال‌باخته برای بازپس گرفتن گوشی به دنبال او می‌دوید، با زدن اسپری اشک‌آور از محل متواری می‌شد، گفت: این فرد معترف شد که اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته است.

  • ۹۲/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">