ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش سرقت گوشی تلفن همراه در ایران

| چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری فارس: سرقت گوشی تلفن همراه در بازار و طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است که فعالان بازار و کارشناسان یکی از دلایل اصلی آن را افزایش تعرفه گوشی تلفن همراه می‌دانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از ابتدای سال جاری تعرفه گوشی تلفن همراه به 60 درصد افزایش یافت. دلیل اصلی این امر نیز از سوی مسوولان دولتی بویژه وزارت صنایع شروع و استارت تولید داخلی و وطنی گوشی تلفن همراه بیان شد.

پس از گذشت بیش از دو ماه از این تصمیم هنوز هیچ یک از سه شرکت داخلی که با وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه قرار داد بسته‌اند با طرفهای خارجی و معتبر تولید کننده دنیا به توافقی نرسیده‌اند.

این شرکتها قول داده بودند که حداکثر دو ماه پس از انعقاد قرارداد خود تولید را شروع کنند. گویا دلیل این امر بالا بودن تعرفه skd واردات گوشی تلفن همراه است.

در این بین سوء استفاده کنندگان نیز فرصت را غنیمت شمرده‌اند و بهترین کار را سرقت گوشی دانسته‌‌اند.

با افزایش تعرفه و گران شدن گوشی تلفن همراه در بازار اکنون این کالای " های تک " برای دزدان بیش از پیش با ارزش تر شده است.

در هفته‌های اخیر سرقت گوشی به همین دلیل افزایش یافته است. بسیاری از فعالان این بازار معتقدند که در حال حاضر سرقت گوشی‌های گران قیمت تر بیشتر شده است.

این فعالان می‌گویند که گوشی‌های به اصطلاح با کلاس تر طعمه چرب و نرمی برای دزدان هستند. رم، باطری، قاب و دوربین این گوشی‌ها پس از جداساز یاز گوشی برای فروش به دلالان تحویل داده می‌شود.

سارقان خوب می‌دانند که گوشی همانند خودرو به سادگی قابل خرید و فروش نیست.بنابراین دست به اسقاط کردن آن می‌زنند. این کار کم خطر تر و پر سود تر است.

مسوولان وزارت ارتباطات معتقدند که ردیابی گوشی‌های سرقتی کار بسیار سختی است.البته غیر ممکن هم نمی‌باشد.

اکنون مال خرها در بازار قطعات منفصله موبایل را به یک سوم تا نصف قیمت خریداری می‌کنند.

  • ۸۵/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">