ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مکاتبات الکترونیکی دولتی‌ها به ۸۴ درصد رسید

| يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر لزوم استفاده کاربردی از فناوری اطلاعات در ساختار اداری کشور تأکید کرد.

مرتضی بانک طی سخنانی در نشست هماندیشی مدیران فاوا استانداری‌های کشور با تأکید بر اینکه پاکی، چابکی و کوچک‌سازی نظام از طریق استفاده بهینه از فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است، اظهار کرد: وجود فناوری‌های نوین و سیستم‌های الکترونیکی در فعالیت‌های اداری مهم‌ترین عنصر تضمین کننده قانونمداری در یک سیستم است.

او بر لزوم انجام مکاتبات الکترونیکی در نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: در سال ۹۲ تنها ۱۷ درصد از مکالمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، اما امروز این میزان به ۸۴ درصد افزایش یافته است، البته باید توجه کرد که انجام الکترونیکی برخی مکاتبات به واسطه مسائل امنیتی امکان‌پذیر نیست.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پایان با اشاره به کارکردهای شبکه الکترونیکی دولت بر لزوم توجه استانداری‌ها بر استفاده از ابزارهای فناورانه و الکترونیکی تأکید کرد.

در این نشست، امیر شجاعان، رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کشور، ارایه کلیه خدمات بصورت الکترونیکی به اتباع خارجی از طریق پرتال وزارت کشور، را بعنوان دستاوردی معتبر برای کشور برشمرد.

در بخش دیگری از این نشست تعدادی از مدیران ارشد مدیریت فاوای کشور به طرح اولویت‌های این حوزه و اقدامات انجام شده پرداختند.

به گزارش ایلنا، مراحل اجرایی دستگاه‌های دولتی برای اتصال به سامانه پیام دولت، رویکرد جدید توسعه شبکه دولت و دسترسی کاربران شبکه داخلی سازمان‌ها به شبکه دولت، تبیین مفهوم دولت همراه؛ ارایه مدل حرکت فناوری همراه هوشمند و تجربیات بین المللی دولت همراه در دنیا و رویکرد اتصال مراکز داده به داشبورد دولت مهم‌ترین محورهای مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین مجید صدری، مدیرعامل شرکت رایتل از تبیین راهکارهای پیشنهادی این اپراتور در حوزه توسعه دولت الکترونیک همراه، خبر داد و اعلام آمادگی جهت استقرار بستر فنی لازم برای ارایه خدمات دولت همراه، کرد.

رویکردهای امنیتی شبکه دولت، رونمایی از سامانه شناسنامه شبکه دولت و خدمات آن و نیز معرفی کانال و اپلیکیشن همفا (هم اندیشی فاوا) و تالار گفتگو دولت دانا در این نشست، مطرح شد.

این نشست ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">