ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش کاذب قیمت سیم کارت

| دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی معتقد است که تنها دلیل افزایش قیمت قابل توجه سیم‌کارت‌های اپراتور اول ‌با کدهای یک، دو و سه، قدیمی بودن این نوع سیم‌کارت‌ها
است.
افشار فروتن لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: افزایش قیمت قابل توجه این کدها دور از انتظار نبود و به دلیل واگذار نشدن این کدها افزایش آن‌ها امری غیر قابل پیش بینی به شمار نمی‌رفت اما از نظر زمانی و مقطعی این اتفاق زود به وقوع پیوست.
وی با بیان این که کدهای قدیمی ‌دیگر واگذار نشده و طبیعتا افزایش و تعددی نیز نخواهند داشت گفت: متقاضیان گرایش بیشتری برای دریافت کدهای قدیمی‌ دارند و به اعتقاد من این افزایش ادامه خواهد داشت و اختلاف قیمت فاحشی بین کدهای قدیمی‌ و جدید وجود خواهد داشت؛ از طرفی این افزایش و گسترش آن به کشش بازار نیز بستگی دارد.
فروتن گفت: کاهش قیمت سیم‌کارت‌ها در مقاطعی باعث خروج سرمایه‌گذاران از این حوزه و بازار سیم‌کارت‌ها شد اما در ابتدای آغاز سال جدید افزایش قیمت سیم‌کارت‌ها طبیعتا در این روند تغییراتی ایجاد خواهد کرد.
به گفته‌ی رییس انجمن فروشندگان، سیم‌کارت گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، اگر روند قیمت‌ها به ثبات نرسیده و افزایش یابد سرمایه‌گذاران نیز ممکن است به صورت مقطعی وارد این بازار شوند.
وی معتقد است: هر چقدر بازار فروش اقساطی سیم‌کارت‌ها افزایش یابد باعث جذب بیشتر سرمایه گذاران نیز خواهد شد و افزایش قیمت در این سیم‌کارت‌ها به همان نسبت، سرمایه‌گذاران را نیز جذب خواهد کرد.

او همچنین معتقد است: اختلاف قیمت کد دو و سه در حال کاهش است و به نظر من قیمت سیم‌کارت‌ کد سه به قیمت کد دو نزدیک می‌شود.

همچنین فعالان بازار سیم‌کارت پیش از آغاز سال 86 معتقد بودند: با نزدیک شدن به زمان آغاز سال جدید قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول در بازار روند افزایشی خواهند داشت زیرا در مقطع زمانی باقی مانده تا آغاز سال جدید تقاضاها افزایش می‌یابد و این افزایش نیز طبیعتا می‌تواند افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا نکته‌ی جالب و قابل توجه این است که علی‌رغم کم‌ رونق بودن بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌ها و ناراضی بودن فروشندگان فعال در این حوزه، افزایش قیمت را در سیم‌کارت‌های اپراتور اول به ویژه در کدهای قدیمی‌تر یک، دو و سه شاهدیم، و مهم‌تر این که به استناد تحلیل کارشناسان با روندی که در این حوزه شاهدیم می‌توان ورود دوباره‌ی دلالان و سرمایه‌گذاران را به این حوزه پیش‌بینی کرد.

کارشناسان و فعالان بازار در گذشته به دلیل وجود سیم‌کارت‌های اپراتور اول در بازار می‌توانستند در مورد افزایش یا کاهش قیمت‌ها پیش‌بینی دقیق داشته باشند اما در شرایط فعلی به دلیل ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) که عمده‌ی تقاضاها را در بخش سیم‌کارت تحت پوشش قرار داده است بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌ها تقریبا غیر قابل پیش‌بینی شده و این نکته‌ای است که فروشندگان و فعالان نیز به آن اذعان دارند.

بر اساس اظهارات فروشندگان سیم‌کارت تلفن همراه در بازار امروز تهران قیمت سیم‌کارت‌ صفر با کد دو در بازار امروز تهران تا 470 هزار تومان خریداری و تا 485 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت صفر با کد سه به مبلغ 435 تا 450 هزار تومان خریداری و تا 465 هزار تومان فروخته می‌شود؛ سیم‌کارت صفر با کد چهار نیز به مبلغ 300 تا 315 هزار تومان خریداری شده و تا 335 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیم‌کارت صفر با کد پنج به مبلغ 340 تا 350 هزار تومان خریداری شده و تا 370 هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد شش تا 320 هزار تومان و قیمت فروش آن تا 335 هزار تومان است اما سیم‌کارت صفر با کد هفت به مبلغ 290 تا 305 تومان خریداری شده و با قیمت 315 تومان به فروش می‌رسد.

  • ۸۶/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">