ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصمیم گرفته است امتیاز نشر بازی‌های خارجی را بدون در اختیار داشتن اجازه بین‌المللی، به صورت انحصاری و در قالب مزایده به شرکت‌های ایرانی بدهد.
در حالی که قانون کپی رایت از سال‌ها پیش در کشور ما رعایت نشده و صنعت بازی‌های رایانه‌ای از این موضوع رنج می‌برد، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد این قانون را به شیوه‌ای عجیب در کشور اجرا کند.
حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص به خبرگزاری مهر گفت: قرار است امتیاز نشر ۴ یا ۵ بازی خارجی را به شکل کاملا انحصاری و براساس شایسته‌سالاری و از طریق مزایده به ناشران واگذار کنیم.
وی افزود: از اول دی ماه، پایلوت طرح انحصاری بازی‌های خارجی را راه‌اندارای کرده‌ایم و بر آن هستیم تا انتشار ۴ یا ۵ بازی خارجی را به شکل کاملا انحصاری و براساس شایسته سالاری و از طریق مزایده به ناشران بدهیم. به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با راه‌‌انداری این پایلوت، هر بازی به یک ناشر تعلق می‌گیرد و این‌گونه نیست که چند ناشر به طور همزمان به انتشار یک بازی از بازی‌های روز دنیا بپردازند. البته این طرح، آزمایشی است تا تاثیر آن را بر بازار ببینیم.
به گزارش فناوران کریمی قدوسی، اجرایی شدن پایلوت طرح انحصاری بازی‌های خارجی را حمایت از بازی‌های ایرانی دانست و افزود: به نظر ما اگر این طرح درست انجام و از آن استقبال شود به گران شدن بازی خارجی و در نهایت حمایت از بازی ایرانی منتهی می‌شود. چرا که در حال حاضر، ناشران ما تعیین کننده قیمت بازار نیستند بلکه رقابت بین آنهاست که قیمت را تعیین می‌کند و چون فرهنگ درستی وجود ندارد قیمت‌گذاری هم غلط است.
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در ارتباط با چگونگی انتخاب بازی‌ها گفت: انتخاب بازی براساس نظر ناشران بوده است. ما برای هر کدام از ناشران، فرم فرستادیم که از بین بازی‌های روز دنیا، کدام بازی را انتخاب می‌کنید و آنها چنین کردند البته ممکن است بعضی بازی‌ها  ویرایش شوند که هزینه ویرایش با بنیاد است.
به گفته او بازی برای این که وارد بازار شود از طریق ناشر به دست بنکدار و بعد به توزیع کننده می‌رسد. بنابراین بنکدار، بازی را به قیمت ارزان‌تری از ناشر خریداری می‌کند اما وقتی ناشران، به‌طور مستقیم وارد عمل شوند، قیمت بازی  خارجی بالا می‌رود چون دیگر من ناشر، تعیین کننده هستم و نقش بنکدارها کمرنگ می‌شود. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">