ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اقدام وزارت ارتباطات در رابطه با گلایه رهبر انقلاب

| سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان و بیان دغدغه‌های ایشان در خصوص نقش فضای مجازی در تربیت نسل آینده گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه تمام مسولان نظام است و رفع دغدغه معظم له در برنامه های این وزارت قرار دارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با بهبود برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هماهنگی بیشتر با برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی کشور بالاخص در آموزش و پرورش با نگرانی و همراهی با مسولین وزارت آموزش و پرورش گفت: سعی در بهبود فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کاربران آموزش و پرورش در فضای مجازی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا بر اساس توافق نامه‌ای که با وزارتخانه مذکور مبادله کردیم مقرر شد تا  برنامه‌‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای مجازی آموزش و پرورش تولید شود.
واعظی بیان کرد: بدیهی است با رهنمود اخیر مقام معظم رهبری بر این ارتباط و تعامل با وزارت آموزش و پرورش افزوده و تسریع خواهد شد تا کاستی‌های موجود در این خصوص برطرف شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند ضمن استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه فرهنگی و اخلاقی کاربران آموزش و پرورش نیز همراهی و تلاش حداکثری خواهیم کرد.
محمود واعظی ادامه داد : به منظور رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حفاظت از فرهنگ در فضای مجازی کارگروه فرهنگی و اجتماعی با حضور نخبگان و دیگر دستگاه‌های مرتبط بویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی شورای عالی فضای مجازی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل خواهد شد که تحت سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی مساعی لازم برای توجه به این مهم بکار بسته و گزارش پیشرفت اقدامات فوق ‌نیز اعلام خواهد شد.

 

در همین رابطه: گلایه رهبری انقلاب از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  دوشنبه در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.

ایشان وزارت ارتباطات را نیز یکی دیگر از دستگاههای مسئول در زمینه تربیت نسل آینده برشمردند و با اشاره به گستردگی فضای مجازی و سرعت روزافزون تحولات در این عرصه و ارتباط مستمر جوانان با فضای مجازی خاطرنشان کردند: کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه ای که لغزش گاه است باید زمینه استفاده صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی بصورت رها و غیرقابل کنترل باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از وزارت ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی گفتند: کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست، زیرا این کار عاقلانه نیست، اما چرا هنگامی که کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوبهایی قرار می دهند ما فضای مجازی را رها کرده ایم؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">