ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور از تصویب الزامات فرهنگی در سند تبیین شبکه ملی اطلاعات در سی و پنجمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، امیر خوراکیان – معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعلام این خبر افزود: در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و براساس آن شبکه ملی اطلاعات توسعه می یابد.

وی با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور گفت: با توجه به اهمیت این شبکه به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور می بایست از ظرفیت لازم برای حفظ و توسعه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی – ایرانی برخوردار باشد.

خوراکیان با اعلام محورهای اصلی الزامات فرهنگی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: در این مصوبه مساله فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی با اجرای برنامه های آموزش عمومی و سواد رسانه ای به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است که بر همین اساس مقرر شده تا شبکه ملی اطلاعات نیازمندی های لازم برای تقویت خط و زبان فارسی را فراهم کند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که در الزامات شبکه ملی اطلاعات به مساله محتوای سرگرمی و اوقات فراغت متناسب با ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هر منطقه نیز پرداخته شده است، تصریح کرد: به منظور مشارکت عمومی در راستای توسعه خدمات و محتوا و تحقق اصول و الزامات فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت لازم مورد تاکید قرار گرفته و خدمات بومی و محتوای اسلامی – ایرانی نسبت به زیرساخت ها، قالب ها و خدمات ارتباطی مشابه خارجی تقدم دارد.

وی با تاکید بر این که محورهای اعلام شده به عنوان اصول کلی در این مصوبه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: متن کامل و نهایی مصوبات پس از طی مراحل اداری به اطلاع نهادهای مربوطه و مجریان طرح خواهد رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">