ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الفاظ رکیک کارمند اخراجی در سایت شرکت

| يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران‌بزرگ از دستگیری کارمندی خبر داد که با نشر اکاذیب، اقدام به ورشکسته‌کردن فروشگاه بزرگ اینترنتی کرده بود.

سرهنگ محمد مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش فردی به نام «فرامرز» با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت عنوان کرد که فروشگاه اینترنتی‌اش توسط فرد یا افرادی ناشناس مورد هک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که دارای یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است که تمامی اقلام مورد نیاز اعم از موادخوراکی، لوازم منزل و اداره‌جات در این سایت معرفی و مورد فروش قرار می‌گیرد، گفت: با این حال بنا بر اظهارات این فرد، مدتی است که فرد یا افرادی با نفوذ به این سایت، نسبت به هتاکی و به کار بردن الفاظ نامناسب نسبت به مدیر سایت (فرامرز) اقدام کرده‌اند.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه این هتاکی هکرها موجب شده بود که میزان مشتریان این فروشگاه اینترنتی کاهش یابد، گفت: با توجه به حساسیت این موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و ماموران در گام اول و پس از انجام بررسی‌ها، دریافتند که این سایت مورد هک و نفوذ قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا کاکوان با بیان اینکه ماموران این پلیس با انجام مهندسی معکوس توانستند ردپای یک مرد را در دامغان بیابند، گفت: با انجام هماهنگی‌های قضایی، ماموران برای دستگیری این فرد، به این شهرستان اعزام و توانستند این فرد را به تهران دلالت دهند.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که متهم پیش از این کارمند «فرامرز» بوده، گفت: این مرد پس از مدتی تقاضای افزایش حقوق خود را مطرح می‌کند. اما هنگامی که با مخالفت «فرامرز» مواجه می‌شود، بدون هیچ‌گونه مخالفتی تسویه حساب کرده و از شرکت خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از گذشت هفت ماه، این متهم در صدد آن برآمد که خود نیز با طراحی فروشگاه اینترنتی بزرگ به کار خود ادامه دهد، گفت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت که با داشتن پسورد عبور، وارد سایت شده و به قصد ورشکسته‌کردن «فرامرز» اقدام به هتاکی و نشر اکاذیب کرده تا با ورشکسته‌کردن این فروشگاه اینترنتی، فروشگاه خود را رونق دهد که سرانجام دستگیر و به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفت.

کاکوان با بیان اینکه اقدامات این کارمند فروشگاه اینترنتی روی میزان اقبال مشتریان تاثیر منفی گذاشته بود، گفت: مدیران سایت‌ها باید توجه داشته باشند که اگر کارمندی اخراج یا از ادامه کار انصراف می‌دهد، باید نسبت به پیکربندی مجدد طراحی سایت اقدام کرده تا کارمندان اخراجی دسترسی به سایت نداشته باشند

  • ۹۲/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">