ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الکامپ شکوهمند ما

| دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی نه تنها به معنای پایان الکامپ بود بلکه به معنای اختتام موجی از نقدها و تقدیرها نیز بود. الکامپ تمام شد تا بیش از این در مطبوعات پیرامون مدح و ذم این نمایشگاه ملی قلم‌فرسایی نشود.

اگرچه الکامپ امسال از روز قبل از نخستش سرنوشت خود را رقم زده بود اما برای آنکه متهم به قصاص قبل از جنایت نشویم ما نیز منتظر ماندیم تا نمایشگاه الکامپ پایان یابد و آنگاه با فراغ بهتر بتوان به ارزیابی آن پرداخت.

در این جمله شک نکنید که الکامپ امسال با حداکثر توان مدیریتی برگزار شد اگرچه در برگزاری این الکامپ از مشورت قدیمی‌ترها و کسانی که اندک تجربه‌ای در برگزاری نمایشگاه داشتند بهره درستی گرفته نشد و شاید به همین دلیل در مراسم اختتامیه تنها نمایشگاه تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، نام وزارتICT به اشتباه و به کرات از سوی مجری برنامه، وزارتITC اعلام شد البته کسی نیز وی را اصلاح نکرد ولی باز هم می‌گویم، الکامپ با شکوه برگزار شد. البته در این خصوص از غرفه‌‌های خالی مانده متعدد در گوشه و کنار نمایشگاه که امری طبیعی است و در بسیاری از نمایشگاه‌‌های بزرگ دنیا نیز رخ می‌دهد، بگذریم، کاستی‌‌های کوچکی همچون وضع تهویه پا برجا بود که البته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها خود به این ضعف کوچک به‌عنوان یکی از مشکلات الکامپ شکوهمند امسال اشاره کرد به این ترتیب شاید غرفه‌‌های خالی مانده را بتوان روش جدید مدیریت نمایشگاه‌ها در آرایش هرچه زیباتر سالن‌ها دانست که نباید صرفاً جزو معایب به حساب آورد. اما ثابت کردن اینکه الکامپ امسال برگزار شد، کار چندان سختی نیست. آنهایی که اعتقاد دارند الکامپ شکوهمند برگزار نشد، باید یک روز- و به طور حضوری- منظور خود را از شکوهمند تبیین بفرمایند. شاید منظور ایشان از شکوهمند، نمایشگاهی در حد جیتکس و سبیت است؟ اگر این چنین است این عده به بیراهه رفته‌اند.

الکامپ نه مانند جیتکس است و نه سبیت. الکامپ شکوهمند ما همین است که دیدید. شک نکنید که این سقف توان و اوج قدرت ما در برگزاری نمایشگاه الکامپ است. اگر باور ندارید به 11 دوره قبلی برگزاری الکامپ نگاه کنید تا متوجه رشد این نمایشگاه شوید. آمارها از واقعیت‌ها می‌گویند. ما تمام توان خود را برای برگزاری الکامپ شکوهمند به کار بستیم. اتفاقاً برخلاف اظهارات مدیران شرکت نمایشگاه‌ها در برگزاری الکامپ به غیر از یکی از اصناف خصوصی، بقیه فعالان خصوصی حاضر بودند و برخی از کارها به ایشان سپرده شده بود. انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود پیرامون برگزاری الکامپ را نزد خود نگه دارید که هر چه در توان بود به نمایش گذاشته شد و شاید نیاز چندانی هم به نظر دلسوزان نباشد چون نمایشگاه آن‌گونه که در توان است، برگزار می‌شود.

به همکاران مطبوعاتی هم توصیه می‌شود بیش از این قلم‌فرسایی نکنند، چون قوی‌ترین مرد جهان هم نمی‌تواند وزنه یک تنی را بالای سر ببرد به هر حال توان هر کس و هر مجموعه‌ای سقفی دارد و از عهده فشاری بیش از توان خود برنمی‌آید.

حالا شما نیز می‌توانید تصمیم بگیرید تا به‌عنوان یک شرکت یا بازدیدکننده چه رویدادی را در برنامه سالانه خود بگذارید. ما در ایران، الکامپ همیشگی خودمان را داریم، کمی آن طرف‌تر از مرزهایمان نمایشگاه جیتکس را داریم و در اروپا نیز بزرگ‌ترین نمایشگاهICT جهان یعنی سبیت را داریم... حالا دیگر انتخاب با شماست.

الکامپ شکوهمند...! ختم به خیر شد.

منبع : جهان صنعت

  • ۸۵/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">