ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امسال منتظر چه اتفاقی باشیم؟

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - سایت روابط عمومی وزارت ارتباطات هفته گذشته خبری با عنوان «تقسیم کار ملی در توسعه پهنای باند کشور» منتشر کرد که در آن جلسه با حضور وزیر ارتباطات و برخی معاونان وی و بازیگران عرصه اینترنت کشور، ظاهرا سندی در این خصوص تدوین شده است.

اگرچه در ادامه خبر به درستی روشن نشده که مشخصا چه اتفاقی قرار است رخ دهد و به تاکیدات وزیر ارتباطات مبنی بر لزوم توسعه با کیفیت شبکه‌های ارتباطی تاکید شده است. آخرین جمله این خبر نیز عینا نقل می‌شود: «در پایان این نشست، برنامه اقدام و تقسیم کار ملی میان شرکت‌های دولتی و غیر دولتی تعیین  و با دستور دکتر واعظی به موقع به اجرا گذاشته می‌شود.»

عبارت "به موقع به اجرا گذاشته می‌شود"، در نوع خود عبارت جدیدی محسوب می‌شود و هر زمان موقع اجرای آن شد، می‌توان در مورد آن پرسید.

امسال اما از ابتدای سال تحرک زیادی میان دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور آغاز شده و انواع و اقسام فرم‌های اقدامات مبتنی بر نام سال جاری یعنی "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" در گردش است. این فرم‌ها که با تعیین ضرب‌الاجل در حال پرشدن از سوی دستگاه‌های اجرایی است، همه با هم قرار است به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهوری ارسال شود. ستاد مذکور نیز قرار است الزامات صدر تا ذیل مسایل کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی را تعیین و بروکراسی پیگیری برای اجرای آنها را آغاز کند.

قصد بدبینی و زیرسوال بردن خروجی احتمالی این ستاد را نداریم، اما بررسی 6 محور ابلاغ شده از سوی این ستاد در حوزه ICT برای وزارت ارتباطات گویای آن است که موضوع جدیدی در دستور کار نیست. چراکه به نظر می‌رسد دستگاه‌های دولتی، بعضا طرح‌ها و کارهایی را که در حال اجرای آن بوده‌اند را دوباره در قالب پیشنهاد اقتصاد مقاومتی برای ستاد مذکور ارسال می‌کنند و این ستاد نیز به شکلی کلی بر تحقق آنها تاکید می‌کند.

البته در تمام این احکام، گذشته از برخی کلیات که منظور دقیق و مشخصی ندارند، فعلا قید زمان نیز مشاهده نمی‌شود. لذا به درستی نمی‌دانیم امسال در حوزه ICT باید منتظر باز شدن کدام گره یا به ثمر رسیدن کدام طرح و پروژه باشیم. به وعده‌ها نیز نمی‌تواند چندان اتکا کرد چون برخی از طرح‌ها حالا بیش از ده سال است که در مرحله وعده قرار دارند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">