ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کشور ما از نظر تولید داخل نرم‌افزار مشکلی ندارد و با فرهنگ‌سازی مناسب مردم در جامعه برای ممانعت استفاده از نرم‌افزارهای کپی و غیرمجاز، تقویت کار و مدیریت، اجرا، مهندسی نرم‌افزار و استانداردسازی می‌توانیم در این صنعت با کشورهای پیشرفته رقابت داشته باشیم.

محمدرضا حسینی - عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر برای واردات نرم‌افزار قانون عمده‌ای وجود نداشته و بیش‌تر با توجه به قانون کپی‌رایت بوده که متاسفانه اجرا نمی‌شود و اکثر نرم‌افزارهای خارجی به صورت کپی و غیرقانونی در کشور وجود دارند.

وی ادامه داد: امسال 25 میلیون یورو صادرات نرم‌افزار داشتیم که تقریبا 70 درصد این رقم اعلام نشده است.

او با بیان اینکه آمار صادرات از مرکز تجارت و وزارت بازرگانی اعلام می‌شود خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکت‌ها به دلیل مشکلاتی مانند معافیت مالیاتی، صادرات خود را اعلام نمی‌کنند؛ حدودا 50 میلیون دلار صادرات نرم‌افزار داریم که 25 درصد آن ثبت و ضبط شده است.

عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار ایران درباره‌ی برنامه‌های سال 86 گفت: قرار است کیفیت و کمیت را افزایش دهیم و با ابزارهایی همچون بازارسازی، مارکتینگ و نمایشگاه‌ها بتوانیم آمار صادرات را به سقف خوبی برسانیم.

او ادامه داد: ‌در نمایشگاه cebit آلمان، غرفه‌ای برای ایران در نظر گرفته شده که قرار است از شرکت‌ها برای بازدید دعوت شود؛ همچنین 30 تا 50 درصد هزینه‌ها را سازمان توسعه تجارت ایران تقبل می‌کند.

وی افزود: قرار است روی محتوای بازارسازی و بازاریابی کار شود و از 25 هزار شرکت، کمپانی و همچنین افرادی که در امور ارتباطات هستند و باعث افزایش تجارت شرکت صادرات می‌شوند دعوت به عمل آید تا از این غرفه‌ بازدید کنند.

حسینی همچنین درباره‌ی دیگر برنامه‌ها گفت: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به سفر ازبکستان اشاره کرد، در این سفر پنج روزه قرار است اتحادیه‌ی رسمی فن‌آوری اطلاعات و شرکت‌های مختلف صنایع حضور داشته باشند تا از دستاوردهای فن‌آوری اطلاعات ایران استفاده کند.

عضو هیات مدیره‌ی صادرکنندگان نرم‌افزار ایران درباره‌ی کیفیت نرم‌افزارهای تولید داخل گفت:‌کیفیت این نرم‌افزارها در حد متوسط است به طوری که کشور ما از نظر تولید داخل مشکلی نداشته و باید در بخش‌های مدیریت، اجرا و مهندسی نرم‌افزار کار شود.

حسینی تصریح کرد: ‌اگر در جامعه فرهنگ‌سازی اساسی انجام شود به‌گونه‌ای که سازمان‌ها و ارگان‌ها برای خرید نرم‌افزار پول بدهند، قطعا انگیزه‌ی تولید در شرکت‌ها بیشتر شده و شاهد به روزتر شدن، کیفیت مناسب و افزایش ورژن خواهیم بود.

  • ۸۶/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">