ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری فضاپایه

| سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

در راستای حمایت از ایجاد کسب و کارهای نوین و توسعه کسب و کارهای موجود فضاپایه، تفاهم نامه همکاری مابین سازمان فضایی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش صنعت فضایی در کشور گفت: با توجه به رشد قابل توجه اقتصاد نوظهور فضایی، لازم است بستر لازم برای حضور و فعالیت کارآفرینان، نوآوران، متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها جهت توسعه کسب و کارهای فضاپایه فراهم شود تا این کسب و کارها رونق گرفته و به ارایه خدمات تخصصی و کاربردی جدید بپردازند.
وی افزود: برای تحقق حضور حداکثری همه بخش ها در تثبیت و توسعه چرخه کامل فناوری فضایی، توسعه کسب و کارها، جذب سرمایه گذاری خصوصی و شناسایی فعالان این حوزه ضروری است با ایجاد شبکه ای کامل از شرکت های مرتبط با این حوزه، هم افزایی لازم برای رونق علمی و اقتصادی این مجموعه را شکل داد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده حداکثری از ظرفیت های طرفین تفاهم نامه و سایر نقش آفرینان را در حمایت و توسعه کسب و کارهای فضاپایه به منظور توسعه فناوری فضایی و کاربردهای آن و حرکت به سوی بومی سازی و خودکفایی را از اهداف مهم این تفاهم نامه برشمرد.
براری در خصوص نحوه اجرای این تفاهم نامه توضیح داد: ابتدا شرکت های فعال و نقش آفرینان در حوزه کاربرد و خدمات فضایی شناسایی خواهند شد و یک بانک اطلاعاتی از همه شرکت های مرتبط به همراه توانمندی ها، محصولات و خدمات شکل می گیرد. در ادامه مشاوره و آموزش های لازم در اختیار شرکت ها قرار می گیرد تا بتوانند بازار خود را توسعه دهند و علاقمندان و دانش آموختگان دانشگاهی نیز برای تشکیل شرکت های نوپا هدایت و حمایت خواهند شد. دسترسی به داده های ماهواره ای، دریافت تسهیلات ویژه و شرکت در رویدادهای شبکه و سمینارهای آموزشی از مزایای عضویت در این شبکه خواهد بود.
رییس سازمان فضایی فراهم آوردن بستر لازم برای حضور موثر و نقش آفرینی همه بخش ها و بویژه بخش خصوصی، تلاش حداکثری به منظور تامین و توسعه زیرساخت های فنی موردنیاز، تقویت آرشیو ملی داده های فضایی و برقراری تعاملات با متولیان حوزه های مختلف کاربرد فناوری فضایی را از اهم وظایف سازمان فضایی ایران در این تفاهم نامه دانست و اظهار کرد: سازمان فضایی ایران داده های ماهواره ای موجود در کشور را دراختیار این شبکه قرار خواهد داد و از ایجاد یک آرشیو غنی از این داده ها در جهت ارائه خدمات به روز و کاربردی به جامعه حمایت خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">