ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امنیت تلفن همراه، چالش آینده

| شنبه, ۵ اسفند ۱۳۸۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

مترجم: اسماعیل ذبیحی - کارشناسان امنیتی، با هشدار به شرکت های مخابراتی و کاربران تلفن های همراه، از روند رو به گسترش حملات مخرب علیه این ابزار ارتباطی، ابراز نگرانی می کنند.

طبق اظهارات فرناندو دلاکوادرا، از مسئولان ارشد شرکت پاندا، با توجه به افزایش تهدیدات و ریسک های تخریبی ویژه تلفن های همراه، باید روش کاملاً متفاوتی از امنیت ارتباطات، مورد توجه قرار گیرد که نه تنها در آن امنیت مکالمات تلفنی و حفاظت اطلاعات حساس از اهمیت خاصی برخوردار باشد،

بلکه حتی تغییر مکان و وضعیت جغرافیایی کاربر این دستگاه ها نیز تحت کنترل و نظارت امنیتی واقع شود.

با ظهور فن آوری GSM در اروپا و CDMA در آمریکا و آسیا، سیستم های پیشرفته ای بکار گرفته شد که ابتدا گمان میرفت برای ارتقای امنیت مکالمات تلفنی بسیار سودمند و مفید واقع شود، اما با این وجود، چندی ست که امنیت این سیستم های مبتنی بر رمز گذاری نیز مورد حمله و نفوذ خرابکاران قرار گرفته و

قدرت اطمینان بخش سابق خود را از دست داده است.

اکنون خرابکاران حرفه ای، براحتی می توانند کدهای یک ارتباط ایجاد شده توسط تلفن های همراه را رمزگشایی کرده و به استراق سمع مکالمات \"باصطلاح\" محرمانه و شخصی افراد بپردازند.

گذشته از مخدوش شدن امنیت مکالمات تلفنی، تلفن های همراه رفته رفته در معرض هجوم ویروس ها و کدهای مخرب رایانه ای نیز قرار خواهند گرفت که اکثر آنها قابلیت سرقت اطلاعات حساس و بسیار حیاتی را از روی تلفن همراه دارا هستند.

همانطور که کلاهبرداران اینترنتی از طریق حملات Phishing، تا حد زیادی موفق به اجرای مقاصد مجرمانه خود در رایانه های خانگی شدند، بدون شک، کاربران تلفن همراه را نیز در زمان مناسب،‌ مورد حملات کلاهبرداری خود قرار خواهند داد.

همین شرایط برای تروژان ها و به ویژه تروژان های مالی نیز صادق است. آنها قادر هستند در حافظه تلفن های همراه پنهان شده و منتظر شوند تا کاربران به وب سایت بانک ها و مؤسسات مالی مراجعه کنند و یا بعنوان یک مشتری اطلاعات خاصی را از این مراکز دریافت نمایند. اقدام بعدی آنها سرقت این اطلاعات و ارسال آن به خرابکاران و مجرمان اینترنتی خواهد بود.

اما خطرناکترین بدافزارهای ویژه تلفن همراه، کدهای مخربی هستند که از سیستم GPS (و یا از کاربردهای سیستم GSM برای جهت یابی) استفاده می کنند و برای مکان یابی دقیق و حملات مخرب هدفدار بکار روند.
منبع خبر: Panda Software

www.mec-security.com

  • ۸۵/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">